WRC

Ogier és Lappi vezet az Észt-ralin

2020.09.05.

Fél év után, új helyszínen indult újra a rali-vb, Észtország először rendez versenyt. Pénteken holtverseny alakult ki Sébastien Ogier és Esapekka Lappi között.

A márciusi Mexikó-rali óta nem rendeztek rali-vb futamot a koronavírus járvány miatt, ezért fokozott érdeklődés övezte a sorozat újraindulását. Észtország déli részén, Tartu város környékén rendezik meg a hétvégén a balti állam első rali világbajnoki versenyét, amelyen természetesen a hazai versenyző, a tavalyi világbajnok Ott Tänak számít a legnagyobb esélyesnek. A futam murvás pályákon zajlik, a gyors, ugratókkal tűzdelt szakaszok hasonló jellegűek, mint Finnországban.

Pénteken egy 1,29 kilométeres, kanyargós és technikás tartui szuperspeciállal kezdődtek meg a küzdelmek, amelyen a nézők csak egymástól megfelelő távolságot tartva jelenhettek meg. A szűk pálya komoly kihívást jelentett a pilótáknak, mivel a szénabálákon könnyű volt az apró aerodinamikai alkatrészeket letörni az autókról.

Sokáig az elsőként rajtoló, a világbajnoki pontversenyt vezető hétszeres világbajnok, Sébastien Ogier bizonyult a leggyorsabbnak 1:17 perces idejével. A Toyota Yaris WRC-t kormányzó pilóta így nyilatkozott a szakasz után: „jó, hogy visszatértünk és újra küzdünk egymással. Minden készen áll, a kocsi jónak érződött, megfelelő felkészülés áll mögöttünk, ezért minden együtt van ahhoz, hogy jól szerepeljünk”.

Ogier csapattársa, a februári Svéd-ralit megnyerő brit Elfyn Evans több mint fél másodperccel maradt el a francia pilótától. A szezonnyitó Monte Carlo-ralin diadalmaskodó Thierry Neuville (Hyundai) elvétette a második kanyart, kissé kisodródott az i20 WRC-vel, ezért végül 1,5 másodperc hátrányt szedett össze.

A helyiek kedvence, Ott Tänak csak 0,1 másodperccel maradt el a legjobb időtől annak ellenére, hogy a Hyundai i20 WRC-je egy pillanatra közelebbi ismeretséget kötött egy szénabálával. „Különleges érzés, hogy hazai közönség előtt versenyezhetek. Kemény napok várnak ránk, a küzdelem szoros lesz, de akkor is ez a mi nagy lehetőségünk, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle” - nyilatkozta a világbajnoki címvédő.

De az igazi meglepetés csak ezután jött, ugyanis az M-Sport finn pilótája, Esapekka Lappi még Ogier idejét is megdöntötte, igaz, csak pár századmásodperccel, ezért az összesítésben végül holtversenyben kerültek az élre. A finn számára önbizalom-növelő lehet a szakaszsiker azok után, hogy Mexikóban porrá égett a Ford Fiesta WRC-je egy műszaki hiba következtében. „Nem éreztem azt, hogy annyira jó időt futottam volna, hogy őszinte legyek” - nyilatkozta Lappi. „Nem ilyenek lesznek a holnapi pályák, de jól sikerült a bemelegítő shakedown-unk és az első szakaszunk is, ezért már nagyon várom a folytatást!” - tette hozzá.

A negyedik helyen a Hyundai beugró pilótája, Craig Breen végzett annak ellenére, hogy időt vesztett a rajtnál. Az ír pilótának nem ismeretlenek ezek a pályák, mivel korábban már tudott győzni az Észt-ralin, amikor még nem világbajnokság részeként rendezték meg.

Nagy meglepetésre a WRC2 kategória éllovasa, Mads Ostberg több WRC autót is le tudott győzni a kb. száz lóerővel gyengébb Citroen C3 R5-ösével, a norvég a hatodik legjobb időt futotta.

Ostberg legközelebbi WRC2-es riválisa, a svéd Pontus Tidemand 0,2 másodperccel volt lassabb nála, és összesítésben a kilencedik helyen áll a Skoda Fabia R5 Evóval. Tidemand indulása sokáig kétséges volt, mivel kevés szponzori támogatást tudott összeszedni, de végül a járvány miatt megnyirbált, Európára koncentráló módosított versenynaptár lehetővé tette, hogy elinduljon.

Szombaton kezdődik az igazi verseny, 11 gyors murvás pálya vár a mezőnyre, az össztáv több mint 147 kilométer lesz.

Az állás péntek este:

1

RC1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Toyota

1m17.0s

1

RC1

Esapekka Lappi, J.Ferm

Ford

1m17.0s

3

RC1

Ott Tanak, M.Jarveoja

Hyundai

0.1s

4

RC1

Craig Breen, P.Nagle

Hyundai

0.4s

5

RC1

Elfyn Evans, S.Martin

Toyota

0.6s

6

RC2

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen

1.2s

7

RC2

Pontus Tidemand, P.Barth

Skoda

1.4s

7

RC1

Takamoto Katsuta, D.Barritt

Toyota

1.4s

7

RC1

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Toyota

1.4s

10

RC1

Teemu Suninen, J.Lehtinen

Ford

1.5s

10

RC1

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai

1.5s

10

RC2

Jari Huttunen, M.Lukka

Hyundai

1.5s

13

RC2

Oliver Solberg, A.Johnston

Volkswagen

1.6s

14

RC1

Gus Greensmith, E.Edmondson

Ford

1.7s

14

RC2

Nikolay Gryazin, K.Aleksandrov

Hyundai

1.7s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....