autó értékesítés

Növekedhet a gépkocsik reexportja az idén

2014.04.26.

Az Opel Magyarország számításai szerint 2014 első három hónapjában a magyar piacon a reexport mértéke 12,5 százalék volt.

A reexport során a magyarországi márkakereskedő az új, import járművet olyan külföldi vevőnek értékesítik, aki saját országában drágábban jutna hozzá az adott gépkocsihoz. Ez kétféleképp is  történhet: a kereskedő befizeti Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonja a forgalomból a járművet és úgy adja tovább külföldre, vagy pedig eleve külföldi rendszámot kap az autó. 

A kereskedők általában nem állnak ellen a reexportnak, hiszen ezzel is nő a forgalmuk, azonban a jelenség torzítja a valós piaci képet, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra. Az autós szakmai szervezetek pedig arra figyelmeztetnek, hogy a manipulált adatok hatására a gyártók megemelhetik a más EU-országokhoz képest kedvező magyarországi áraikat, ami rontja a hazai vevők pozícióját.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak elmondta: az Opel nem támogatja, hogy szerződéses partnerei reexporttal javítsák értékesítési adataikat, ugyanakkor jogilag nem akadályozza őket ebben. Megjegyezte: a reexportra nem állnak rendelkezésre pontos statisztikák, mértékére az eladások után rövid időn belül a forgalomból kivont gépkocsik számából tudnak csak következtetni.

Ez alapján az Opel számításai szerint 2014 első három hónapjában a magyar piacon a reexport mértéke 12,5 százalék volt, miután az értékesített 18 586 személyautóból és kisteherjárműből 2327-et rövid időn belül kivontak a forgalomból.

Koncz Gábor megjegyezte: a márkák élbolyában a reexport az idén január-márciusban 200-300 darab volt, eközben az Opelnél mindössze 66 darab, az jelzi, hogy az Opel nyerné a legtöbbet piaci részesedésben, ha a reexporttal korrigálnák az adatokat. Hangsúlyozta: a forint gyengülése miatt az idén a reexport további bővülésével kell számolni.

A teljes magyarországi újautópiac - beleszámítva a  reexportot is - az idén az első hónapban 23,4 százalékkal bővült a tavalyi év hasonló időszakához képest. A növekedés már fél éve tart a válság négy éve után. 

Az Opel márkakereskedői 1890 járművet értékesítettek január-márciusban, 52 százalékkal többet, mint 2013 első három hónapjában.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....