Csehország
A legkeresettebb márka továbbra is a német Volkswagen konszernhez tartozó hazai gyártású Skoda, amely a csehországi autópiacon 34,8 százalékkal részesedik. Januárban és februárban összesen 12 ezer 809 Skoda személyautót adtak el a cseh üzletekben, ami 25 százalékos éves növekedés.
Josef Vlcek, a Skoda Auto csehországi kereskedelmi részlegének igazgatója szerint a gyár termékei iránti folyamatosan növekvő kereslet jórészt annak köszönhető, hogy a Skoda az utóbbi két év alatt országos szinten megújította értékesítési és szervizelési hálózatát. A második helyen, 3495 eladott autóval a Volkswagen áll, éves szinten ez azonban 12 százalékos visszaesés. A Volkswagen piaci részesedése 9,5 százalék.
A harmadik legkeresettebb márka a dél-koreai Hyundai, amelynek eladása 8 százalékkal visszaesett, a 2666 eladott személyautó a cseh piac 7,2 százalékát jelenti. A negyedik és az ötödik helyen az amerikai Ford és a román Dacia állnak 2221 és 1782 értékesített autóval. Ezen márkák piaci részesedése 6, illetve 4,8 százalék. Mindkét márka eladása mérsékelten nőtt az idei első két hónapban.