WRC

Neuville mesteri vezetéssel győzött a Monte-Carlo-ralin

2024.01.29.

A Hyundai belga versenyzője a maximális 30 ponttal távozott a hercegségből.

A 20. világbajnoki győzelmét ünneplő pilóta a francia Alpokban nyújtott remek teljesítményével nyitotta meg a 2024-es világbajnoki címért folytatott küzdelmét, a vasárnapi záró nap három gyorsaságija után 16,1 másodperccel előzte meg toyotás riválisát, Sébastien Ogier-t.

 

Neuville eleinte kisebb motorproblémákkal küzdött, de aztán szombaton támadásba lendült, öt gyorsaságit nyert meg, így megelőzte Ogier-t és a péntek estig vezető Elfyn Evanst is, és 3,3 másodperces előnyt épített ki az üldözők előtt. Vasárnap már mind a három gyorsaságit megnyerte, így nem csak a Power Stage-győzelemért járó 5, hanem a vasárnapi szakaszok után járó 7 pontot is bezsebelte. Karrierje során másodszor győzött Monacóban, legutóbb 2020-ban nyerte meg a nagy presztízsű szezonnyitót.

„Őszintén szólva nincsenek szavaim. Annyira jó volt ez a hétvége, annyira jól éreztem magam az autóban! A csapat elképesztő munkát végzett, és úgy gondolom, hogy az egész csomag nagyon jól működött. Ez volt az első alkalom, hogy ebben az összeállításban indultunk, és azt hiszem, ez jó jel a jövőre nézve. Még azonban sok munka van hátra, így továbbra is keményen kell dolgoznunk, de most nagyon boldog vagyok, hogy megnyertem ezt a ralit. Mi voltunk a főnökök ezen a hétvégén. Elképesztő volt az autó, amiért szóval szeretnék köszönetet mondani a csapatnak” – nyilatkozta Neuville vasárnap délután.

A tizedik Monte-Carlo-rali győzelmére hajtó Ogier csak egy szakasz után vezetett, még szombat délután, de aztán minden igyekezete ellenére sem tudta maga mögé utasítani az ihletett formában vezető Neuville-t. „Szép csata volt Thierry-vel. Gratulálok neki, nagyon gyors volt ezen a hétvégén” – ismerte el a nyolcszoros világbajnok, aki azt is elárulta, hogy a hétvégén nem tudott 100 százalékig a versenyzésre koncentrálni, mert a hét elején halt meg a szeretett mentora, aki annak idején elindította a karrierjét. Evans az első két nap után még a kezében tartotta az irányítást, de szombaton kissé lelassult, és a hibrid egység sem működött mindig a GR Yarisában. Végül 29,1 másodperccel lemaradva a harmadik helyet szerezte meg.

A Hyundai-hoz egy év után visszatérő Ott Tänak a negyedik lett. Rejtélyes motorproblémák hátráltatták a 2019-es világbajnokot a verseny teljes időtartama alatt, bár a szombat délelőtti szakaszgyőzelem azért bizonyította, hogy számolni kell majd vele a szezon során. Adrien Fourmaux beállította a karrierje legjobb eredményét azzal, hogy az M-Sport Ford Pumájával az ötödik helyen végzett. Mögötte az autóval ismerkedő, hyundai-os Andreas Mikkelsen lett a hatodik. A hetedik Kacuta Takamoto majdnem három perccel maradt le tőle, miután pénteken lecsúszott az útról, és közel öt percet vesztegetett el, mire a néző visszatolták rá.

Még nagyobb csata volt a WRC2-ben, ahol Yohan Rossel (Citroën) az utolsó pillanatban, a Power Stage-en elért győzelmével szerezte csak meg a kategóriagyőzelmet, és ezzel az összetettben a nyolcadik helyre lépett előre. A fináléban megelőzte a két škodást vetélytársát, Pepe Lópezt, és Nyikolaj Grjazsint is.

A 2024-es rali-világbajnokság második fordulójára Svédország havas pályáin kerül majd sor, az ízig-vérig téli verseny február 15. és 18. között Umeåban lesz megrendezve. Izgalmas verseny várható, mert az idén részmunkaidős kétszeres világbajnok, Kalle Rovanperä (Toyota) először itt indul majd az évben, de Ott Tänak is azon lesz, hogy megismételje a tavalyi győzelmét.

 

Végeredmény, Monte-Carlo-rali:

1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3ó9p30.9mp

2. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +16.1mp

3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +45.2mp

4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1p59.8mp

5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3p36.9mp

6. Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +5p34.6mp

7. Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +8p28.5mp

8. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +10p29.8mp

9. Pepe López/David Vázquez (Škoda Fabia RS Rally2) +10p33.8mp

10. Nyikolaj Grjazsin/Konstantin Alekszandrov (Citroën C3 Rally2) +10p45.2mp

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....