WRC

Neuville átvette a vezetést a Monte-Carlo-ralin

2024.01.28.

A Hyundai belga versenyzője szombaton a harmadik helyről állt az élre, ezzel ideiglenesen 18 pontot már szerzett.

Neuville miután tegnap este még a harmadik helyen állt, a szombati első, kissé jeges gyorsaságin már megszerezte a második helyet Ogier-től, és még délelőtt az élre tört, amikor a nap harmadik gyorsaságiján Elfyn Evanst is maga mögé utasította az összetettben. Azonban Ogier a megismételt délutáni kör elején egymás után aratott szakaszgyőzelmeivel ismét átvette a vezetést, de Neuville visszavágott, és főleg az utolsó gyorsaságin mutatott teljesítményével végül újra megelőzte a Toyota GR Yaris-t vezető franciát, így 3,3 másodperces előnnyel vághat majd neki a vasárnapnak. 

 

Mivel a Monte-Carlo-ralin debütál a teljesen új pontrendszer, Neuville-nek a szombati elsőség 18 pontot ér, feltéve, hogy teljesíti a vasárnapi szakaszokat, és célba ér. Ogier 15, míg Evans pedig – aki a nap végén 34,9 másodperccel lemaradva a harmadik helyre csúszott vissza – 13 pontot kap a szombat esti eredményéért.

„Fontos volt, hogy ma este sok pontot szerezzünk, de az is kellett, hogy az autót az úton tartsuk. Jó érzésem volt, ezért keményen nyomtam a gázt, és úgy tűnik, ez kifizetődött. A délutáni körön sikerült jó ritmust felvennünk, az utolsó szakasz pedig egyszerűen tökéletes volt. Az volt a célunk reggel, amikor még a harmadikok voltunk, hogy ma csökkentsük a lemaradást, de arra nem számítottunk, hogy ilyen hamar az élre állunk. Ez is azt bizonyítja, hogy az autó jól dolgozik, és hogy a jégkémek is kiváló munkát végeztek. Ezek miatt a tényezők miatt megvolt az önbizalmam, és keményen mertem nyomni a gázt. De csak három másodperc az előnyünk, ezért holnap is gyorsnak kell lennünk, de nem kockáztathatunk mindent” – mondta Neuville szombat este.

Ogier-nek a Les Nonières - Chichilianne gyorsaságin aratott győzelme volt pályafutása 700. szakaszelsősége. Ezzel a teljesítménnyel megelőzte a finn legendát, Juha Kankkunent (699 szakaszgyőzelem), és a negyedik helyre lépett előre a WRC összesített gyorsasági-győzteseinek listáján. Evans részben azért esett vissza, mert a tizedik szakaszt az autója hibrid hajtás nélkül teljesítette. Még a probléma kijavításával sem tudott később választ találni azonban a társai hirtelen gyorsulására. „Nem tudom, mi folyik itt” – vallotta be csodálkozva a walesi, miután 16,9 másodpercet kapott a 12. gyorsaságin.

Ott Tänak negyedik helye nem került veszélybe, mivel az észt pilóta – egy szakaszgyőzelmet is begyűjtve – elhúzott legközelebbi kihívójától, Adrien Fourmaux-tól. A két versenyzőt több mint egy perc választotta el egymástól szombat este. Fourmaux pláne nem vállalt semmi kockázatot azután, hogy a csapattársa, Gregoire Munster kiesett a 12. szakaszon, ahol csak a korlát fogta meg a Ford Pumáját egy csúszós balkanyarban, ahol alulkormányzottá vált. Munster kiesése lehetővé tette Andreas Mikkelsen számára, hogy a Hyundai-jal a hatodik helyet bebiztosítsa magának, míg Kacuta Takamoto a hetedik helyre kapaszkodott fel a pénteki kicsúszása után.

A nyolcadik helyet Nyikolaj Grjazsin (Citroën) szerezte meg, aki jelenleg Pepe López (Skoda) előtt áll a WRC2 elsőségért folytatott izgalmas párharcban. Yohan Rossel (Citroën) is részt vesz a kategória küzdelmeiben, ő tette teljessé az összetett top 10-et.

A vasárnapi utolsó szakasz három gyorsaságit tartalmaz, amelyek összesen 52,12 kilométert tesznek ki, aztán a rali a hercegségben ér véget az eredményhirdetéssel. Az új szabályok értelmében a szupervasárnap lehetőséget ad arra, hogy az utolsó nap során a legjobban teljesítők akár hét pontot is gyűjtsenek a versenyt lezáró Wolf Power Stage-en szintén elérhető öt bónuszponton felül.

Az állás szombat este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 2h37m58.5s

2 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3.3s

3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +34.9s

4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m46.9s

5 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2m54.0s

6 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +4m21.2s

7 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +7m34.0s

8 Nyikolaj Grjazsin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +8m55.7s

9 Pepe López/David Vázquez (Škoda Fabia RS Rally2) +8m55.9s

10 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +9m02.6s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....
2025.01.22
A Volkswagen Polo kategóriájának egyik legsikeresebb modelljévé vált, miután 1975 óta több mint 20....
2025.01.22
A Ford Motor Company importőri megállapodást kötött a Nic. Christiansen Group és a Hedin Group AB....
2025.01.22
Teljes homály övezi a legpatinásabb és a legfiatalabb orosz autómárka kapcsolatát, és a minapi....
2025.01.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 01. 22.....