VolvoCars
A technológia központ a Volvo Cars meglévő létesítményének bővítéseként jön létre Stockholm belvárosában. Működésének alapját a vállalat folyamatban lévő átalakulását meghatározó területeken: az online értékesítésben, valamint szoftvertermék-fejlesztésben elért, jelentős kompetenciák biztosítják. A bővítés támogatja a Volvo Cars erőteljes növekedését, valamint azon célkitűzésének megvalósítását, hogy az évtized derekára legalább minden második Volvo gépkocsit online felületen értékesítse, illetve, hogy szoftvereinek legalább a felét házon belül fejlessze ki.
A Volvo Cars reményei szerint az új technológiai központban több száz új munkatársat köszönthet majd a világ minden részéből. Stockholm számos világszerte sikeresnek számító, több milliárd dolláros technológiai vállalkozásnak ad otthont, ezért a város nagy népszerűségnek örvend a nemzetközi technológiai közösségen belül.
„Célkitűzéseink megvalósításához megfelelő kompetenciával bíró, megfelelő értékeket képviselő munkatársakra van szükségünk. Ezért is hozzuk létre új technológiai központunkat Stockholmban.” – mondta Hanna Fager, a Volvo Cars vállalati ügyekért felelős igazgatója. „Stockholm vonzza a tehetséges technológiai szereplőket. Olyan innovatív, kreatív és kollaboratív munkakörnyezetet kívánunk teremteni, ahová a világ minden részéből áramlanak majd az emberek. A folyamatot már elindítottuk, jelenleg olyan új csapattagokat keresünk, akikkel vállvetve előmozdíthatjuk a vállalat fejlődését.”
A Volvo Cars feltett szándéka, hogy a gyorsan növekvő prémium elektromos járművek piacának vezető szereplőjévé váljon, több millió ügyféllel ápolva közvetlen kapcsolatot. Ebben a folyamatban kulcsfontosságú szerepet játszik az online értékesítés hangsúlyának növelése. Az online értékesítés és a közvetlen ügyfélkapcsolat jelentőségének az erősítése hozzájárul egy olyan, leegyszerűsített, átlátható megrendelési folyamat bevezetéséhez, amely transzparens árképzésre, egyértelmű termékleírásokra és pontosan meghatározott átadási határidőkre épül.
„Amellett, hogy a technológia révén biztonságosabbá, az elektrifikáció révén pedig fenntarthatóbbá tesszük típusainkat, alapvetően át kívánjuk alakítani, személyesebbé kívánjuk tenni a jármű vásárlásának és birtoklásának a folyamatát, világelső ügyfélélményt kínálva.” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars termékekért felelős igazgatója. „Ezért fordítunk olyan nagy figyelmet a termékek és a technológia fejlesztésére, és ezért bővítjük stockholmi tevékenységeinket, hogy a termékmenedzsmenttől kezdve a szoftverfejlesztésen át az ügyfélélményig minden területen a lehető legtehetségesebb munkatársakkal dolgozhassunk együtt.”
A Volvo Cars mind nagyobb mértékben saját maga fejleszti járműveinek szoftverét. Részben azért, hogy megvalósítsa online értékesítési célkitűzéseit, részben pedig azért, mert a modern gépkocsik vonzerejét egyre inkább a szoftveres funkciók és szolgáltatások, semmint a hagyományos autóipari értékek határozzák meg. A legkiválóbb szoftver által definiált járművek építése, illetve a házon belüli szoftverfejlesztés előnyeinek teljes kiaknázása érdekében a Volvo Cars tisztán elektromos járműveiben egyetlen nagyteljesítményű központi rendszerben összpontosítja az összes felmerülő számítási feladatot. Ennek köszönhetően a Volvo Cars a jövőben vezeték nélküli szoftverfrissítés formájában vezetheti be a legújabb szoftvereket és funkciókat járműveiben, így a Volvo gépkocsik az idő múlásával egyre jobbá, egyre élvezetesebbé válhatnak.
A technológiai központ elhelyezésére szolgáló munkahelyeket még az idén felújítják és modernizálják. Ugyanitt kapnak helyet a vállalat Stockholm környékén tevékenykedő érdekeltségei.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!