környezetvédelem
A Wenko svájci versenymotorgyártó cég közreműködésével átépített Renault Twingo 1996-ban arra volt hivatott, hogy bebizonyítsa az autóiparnak, egy sorozatgyártású autó is működhet a hagyományos üzemanyag-felhasználás felével. A Smile 100 kilométerenként mindössze 3,2 liter benzint fogyasztott. "A Smile autótörténelmet írt.
– A modern közlekedés kihívásaira azonban nem a saját autó jelenti a megfelelő választ. Nemcsak takarékosabb autókra, hanem nagyobb mobilitásra is szükség van – fogalmazott Daniel Moser, a Greenpeace szakértője. A citromsárga színű, Smile névre hallgató (a small, intelligent, light és efficient – azaz a kicsi, intelligens, könnyű és hatékony – szavak kezdőbetűjéből alkotott betűszó) prototípussal a Greenpeace azt kívánta bebizonyítani, hogy az ismert műszaki eljárásokkal jelentősen csökkenthető a járművek fogyasztása, következésképp a Föld légkörének felmelegedését okozó szén-dioxid kibocsátása is.
A Smile fogyasztásának csökkentésére a Greenpeace konstruktőrei 30 százalékkal javítottak a gépkocsi légellenállásán, átalakítva a karosszéria első és hátsó részét. A hagyományos Twingóhoz képest húsz százalékkal – 810 kg-ról 650 kg-ra – csökkentették a jármű súlyát. Ezt úgy érték el, hogy könnyebb fémből készítették el a felfüggesztéseket, a dobfékeket és a kerékabroncsokat. A fogyasztás csökkenését főként a Renault-énál jobb hatásfokú motor alkalmazásával érte el a Greenpeace.
A kéthengeres, négyütemű turbómotor a Wenko terméke. Jó menetteljesítménye ellenére húsz éve sem a Renault, sem más gyártók nem mutattak érdeklődést a sorozatgyártás iránt. Azóta nem takarékosabb, hanem még nagyobb és még nehezebb autókat építettek – adott hangot kritikájának a Greenpeace.