Audi A3

Mit tud az A3 18 millióért?

2021.01.18.

Nagymamám mondta mindig, ha valami sokba került: drága es, de jó es! Jóízű nevetés kísérte megszólalását. Ezúttal a vevő nem nevet a 12 millió forintos alapár láttán, amiból könnyedén lesz jóval több, az Audi tesztautónk ára meghaladta a 18 millió forintot. Nem A5 és nem is A4 kombi a tesztünk alanya, hanem az új A3 Sportback. Nem RS3, és nem S3, hanem a 150 lovas dízelmotorral szerelt A3 35 TDI.

 

Nagyanyámnak igaza van ezúttal is, az új Audi A3 tényleg jó lett. Minőségi, prémium, elegáns, kellemes, ugyanakkor nem túl nagy. 

Hogy néz ki?

Az Audi 1996-ban az A3 modellel megteremtette a prémium kompakt kategóriát. A 2020-ban érkezett negyedik generáció sportos, digitalizált és teljesen hálózatba kapcsolt. Innovatív újdonság a LED-mátrix fényszórók alkalmazása. Ez egy pixelmezőt jelenít meg, amelyben háromszor öt LED-szegmens hoz létre teljesen egyedi fényhatást, amelyről az A3 Sportback érkezése már messziről azonnal felismerhető. Az üléskárpit, valamint a csomagtartó bélése a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított PET palackokból készült.

Kompakt külső méretei ellenére praktikus autó az A3. Hossza 4,34 méter, szélessége 1,82 méter tükröket nem számítva. Hossza 3 centit nőtt, 1,43 méteres magassága és 2,64 méteres tengelytávja nem változott. A hátsó üléstámlák helyzetétől függően a csomagtartó mérete 380 és 1200 liter közötti, a csomagtérpadló többféle magasságban állítható, a pakolásban rögzítőháló segít.

Az A3 Sportback pilótafülkéje a vezetőre összpontosít. A márka nagyobb modelljeiben megszokott elemekből építkezik, 10,1 hüvelykes középső érintőképernyője alapáras. Kézírással is vezérelhető, a betűk felismerését hangosan nyugtázza, irányítása természetes. A multifunkciós kormányon is vezérelhető digitális műszerfal az alapfelszereltség része. Az extraként rendelhető Audi virtuális műszerfal kijelzője szélesebb, a navigáció a teljes monitort elfoglalhatja a kormány mögött. A fejlettebb rendszer 12,3 hüvelykes képátmérőjű és háromféle megjelenítési módot kínál, mások mellett egy sportos kinézetet.

Az S line felszereltségű utasterében beépített fejtámlás sportülésekben feszíthetünk, a az utasteret alumínium betétek és rozsdamentes acélból készült pedálok teszik különlegessé. A belső ajtókilincsek hokiütőt mintáznak, a hangulatvilágítás személyre szabható.

Az MMI kezelőfelület mögött az Audi harmadik generációs moduláris infotainment platformja található. Tízszer gyorsabban működik, mint közvetlen elődje, könnyen kapcsolódik a telefonunkhoz, sebesen futtatja az Audi connect szolgáltatásokat fejlett LTE technológiája révén, és beépített wifi hotspottal is rendelkezik. A felhasználók akár hat különböző profilban is elmenthetik saját beállításaikat – legyen az a kímélő klíma, a pihentető üléspozíció, a leggyakoribb navigációs útitervek, vagy a kedvenc rádióadók. A DAB+ digitális rádióadás standard, az online, illetve hibrid rádióadók hallgatása feláras tétel. A navigációs célravezetés minden korábbinál könnyebb és rugalmasabb, igaz én megelégedtem a Waze-zel, ami ezúttal hibátlanul futott rajta, ahogy a Spotify sem sztrájkolt. A szórakoztató- és információs rendszer könnyebben kezelhető, mint a Golfban vagy az Octaviában, de azért szánjon időt az ismerkedésre és a betanulásra, aki ilyent vesz. A klíma, a fűtés és az ülésfűtés szerencsére külön gombokat kapott.

Hogy megy?

Van ennél gyengébb és erősebb változata is a kétliteres dízelmotornak, de az autóhoz jól passzol a 150 lovas motor, amelynek legnagyobb forgatónyomatéka 360 Nm. A hétfokozatú S tronic váltó gyorsan reagál, kézzel is kapcsolhatjuk. Az Audi A3 35 TDI 8,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer per óra sebességre, végsebessége 228 kilométer per óra.

További részletek a Járműipar.hu szakmai portálon. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.19
A Kazincbarcikai Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen jármű önkényes elvételének bűntette....
2024.03.19
Othmar Michl az Uniqa Biztosító Zrt. vezérigazgatója, a Magyar Köztársasági Érdemrend....
2024.03.19
Nemtetszésüknek adtak hangot a Forma-1-es pilóták a 24 futamosra felduzzasztott versenynaptár miatt....
2024.03.19
Felelősségre vonhatják az autóst, aki nem tett eleget segítségnyújtási kötelezettségének. ..
2024.03.19
Rengeteg olyan autóst talált a rendőrség egy hét alatt, aki nem használta ezt az alapvető....
2024.03.19
Az MHP tanácsadó cég az év eleje óta a Porsche AG teljes tulajdonában van. A cég jelenleg közel....
2024.03.18
Teszteltük a Honda CR-V csúcsmodelljét, a temérdek kényelmi és biztonsági extra meggyőző volt,....
2024.03.18
Összeütközött egy busz és egy szeményautó a IX. kerületben - ez már a második fővárosi buszbaleset....
2024.03.18
Gerald (52) egy bécsi, Donaustadtban levő benzinkúton akarta kitakarítani VW-jét. Amikor meglátta a....
2024.03.18
Hét év szünet után újra Zsiros Gábor lesz a navigátora a rali országos bajnokságban legutóbb....