Töltő csatlakozó
Mostanra viszonyítási pontok lettek a Tesla modelljei az elektromos autózásban, ráadásul amióta megnyitották a Tesla Supercharger hálózatát más márkák tulajdonosainak is, azóta egyre többen próbálnak átállni ugyanarra a töltőcsatlakozó elrendezésre, amit a Tesla használ. Naivan azt gondolhatnánk, hogy a töltőcsatlakozók helyét hosszú kerekasztal tárgyalások és közös gondolkozások során döntik el. Könnyen lehet, hogy ez legtöbbször így is van, de nem a Teslánál.
Sokan, sokféleképp próbálták meg megreformálni a töltőcsatlakozó kivitelezését. Kedvelt módszer a japánoké, akik az autó orrára helyezik a csatlakozót a Nissan és Honda modelleken például, így könnyedén oda tudunk állni akármelyik töltőponthoz. Szintén kedvelhető, ha felfelé nyílik a takaró flepni, így nem ázik a csatlakozó, de hogy mi vesz rá tervezőket, hogy az első kerék mögé helyezzék a csatlakozót, az örök rejtély marad. Talán a Fiat Panda, autóból kihúzható Type 2 töltőkábele fog a leginkább felhasználóbarát megoldásnak számítani.
Ugyanakkor érdekes információt osztott meg a Lucid vezérigazgatója, Peter Rawlinson, aki korábban már dolgozott Elon Musk alatt a Teslánál. Állítása szerint vitába keveredett Muskkal a csatlakozó helyét illetően, ő ugyanis a sofőr oldalra, az első kerék mögé helyezte volna azt, Musk viszont azért döntött a sofőr oldali, ám az autó hátsó lámpája előtti hely mellett, mert egyszerűen így tudott kényelmesen ráállni a saját töltőoszlopára a Bel Airben lévő garázsában. Rawlinson szerint Musk csak bérelte a garázst, tehát csak ideiglenesen használta és nem is volt az övé. Mégis ez döntötte el a csatlakozó helyét.
Egyébként a sors fintora, hogy eleinte a Lucid autóin az első kerék mögé helyezték a töltő csatlakozót, hiszen Rawlinson ebben hitt, később azonban ők is a Tesla féle megoldásra váltottak, hogy képesek legyenek használni a Supercharger hálózatot.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!