autóipar statisztika

Történelmi zuhanással kezdte az évet a kínai autópiac

2025.02.19.

Komoly zuhanással kezdte az évet a kínai autópiac: januárban 12,1 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint az előző év első hónapjában, amit történelmi esésnek minősít a kínai szaksajtó.

Az év első hónapjában a kínai autóipar 1,794 millió járművet adott el, ami éves viszonylatban 12,1 százalékos esést jelent, havi szinten pedig 31,9 százalékosat. Ennél nagyobb havi szintű - 41 százalékos csökkenést - csak 2023 januárjában könyvelt el az autóipar a Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) adatai szerint.

Miközben 1,794 millió járművet adtak el, 2107 milliót gyártottak. Szedánokból 826, kisbuszokból 826, sportterepjárókból pedig 889 ezer járművet értékesítettek.

Az eladások zuhanását több tényezővel indokolják a kínai szakportálok. Magyarázatként hozzák fel az év eleje óta tartó La Nina légköri jelenséget, amely szokatlanul erős északi széllel, jelentős  csapadékcsökkenéssel és magas hőmérséklettel jár az ország keleti részén, s ez lenyomja a keresletet.  A másik magyarázat az, hogy a korábbi évekhez képest korai kínai újév miatt sokan már a tavalyi év végén lecserélték az autóikat, összhangban a nemzeti gépjármű-selejtezési és -cserepolitikával. Közrejátszhatott az értékesítések megcsapanásátában az is, hogy a kereskedelem szemszögéből január legalább négy nappal rövidebb volt a többi hónapnál.

Ami a hazai márkákat illeti, éves összevetésben két-, haviban pedig 33 százalékos volt a csökkenés az eladásokban. A vegyesvállalati márkák esetében ez 27, illetve 30 százalékos csökkenést jelent.  Ebben az időszakban a német márkák részesedése értékesítésekben 18,4, a japánoké 13,4, az amerikaiaké 5,3 százalékos volt.

Az úgynevezett „újenergiás” modellek gyártásában 25,8 százalékos éves növekedést könyveltek el, és 35,1 százalékos havi csökkenést. Eladásokban ez plusz 10,5  és mínusz 42,9 százalékot jelent.

Az év első hónapjában a NEV-ek exportja jelentős mértékben, 29,4 százalékkal nőtt éves összevetésben, és 13,9 százalékkal havi viszonylatban. A teljes NEV export kétharmadát tették ki a tisztán elektromos autók.

Márkákra bontva messze a BYD exportálta a legtöbb autót, jelesül 66,3 ezer darabot januárban. A Tesla China 29,5 ezer, a Chery 8,6 ezer, a Changan 4,4 ezer a Dongfeng és a Geely egyaránt 3,5 ezer autót adott el külföldön ugyanebben a hónapban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.21
Ilyen kemény mínuszokban balesethez is vezethetnek a termékek. ..
2025.02.21
Megéri rohanni? – tette fel a kérdést az eset után a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság. ..
2025.02.21
Hármas ütközés történt, mentők, tűzoltók is a helyszínre siettek. ..
2025.02.21
Az Ö3 (Osztrák Rádió 3 )forgalmi szolgálat 2024-ben 400 autópályán a forgalommal szemben felhajtó....
2025.02.20
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.02.20
Több közlekedési szabály megszegése miatt indítottak eljárást egy fiatallal szemben Nagykanizsán....
2025.02.20
Hogyan lehet elkerülni a váratlan költségeket?   ..
2025.02.20
A jövőbeni modellek "jóval drágább áron" lesznek elérhetőek. ..
2025.02.20
Az Arval Mobility Observatory új fehér könyve átfogó képet ad az elektromos kishaszongépjárművek....
2025.02.20
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres jótékonysági akcióval zárta a....