BMW
Képek forrása: Motor 1
A leépítések korszaka nagyban zajlik az összes autógyártónál - így a BMW-nél is. A német cég még 2022-ben hagyta abba a 7-es sorozatában fellelhető V-12-es modellek értékesítését - az M760i nyugdíjazásával. A BMW leányvállalatának számító Rolls-Royce-nál még találunk tizenkét hengeres motort, viszont a híres körgyűrűs márkajelzést felvonultató autókba már sosem tér vissza a V-12. V-10-es motorral ellátott autót már 15 éve nem gyárt a cég, így felmerülhet a kérdés: meddig lesznek elérhetőek a V-8-as BMW-k? A válasz az, hogy egy ideig még biztosan velünk lesznek, amit az amerikai vásárlóknak is köszönhetünk.
Frank Weber, a BMW fejlesztésekért felelős főnöke az Automotive News-nak adott interjújában egyértelműen kijelentette: "a V-8-asok továbbra is velünk maradnak." Kifejtette, hogy az amerikai és a közel-keleti vásárlók szemében egy villamosított motor nem képes teljes mértékben helyettesíteni egy erős V-8-ast. Weber hozzátette, hogy egy hibrid hajtáslánccal ellátott autó nagyjából azonos teljesítményt és gyorsulást biztosít a vevőknek, viszont az emberek szeretik a V-8 simaságát, hangzását és az érzését is.
A fent említett okoknál viszont jóval több oka van annak, hogy a nyolc hengeres motorok megmaradhatnak a BMW autóiban. Az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten fennálló kibocsátási előírások lényegesen enyhébbek, mint Európában. Az az idő is eljöhet hamarosan, amikor az Amerikában árusított BMW-k V-8-ast kapnak, de az EU 27 országában árult modellek nem. Sőt, ha úgy nézzük ez már meg is történt. Az 760i-t nem is árusítják az EU-ban, csak a modell páncélozott és jóval drágább '7 Series Protection' névre hallgató speciális típusát.
Weber azt nem említette az interjúban, hogy melyik jövőbeli modellek kapnak majd V-8-as motort, de nincs nehéz dolgunk, ha be szeretnénk azonosítani néhányat. A következő generációs X5-ös prototípusai már biztosan nyolc hengerrel érkeznek, de a hírek szerint a BMW X6 és az X7 is. A három luxusterepjáró így az Egyesült Államokban biztosan V-8-assal lesz felszerelve. A duplaturbós, 4,4 literes motor valószínűleg a Közel-Keleten és a világ többi pontján is megmarad - az EU-t leszámítva - a kevésbé szigorú károsanyag-kibocsátási szabályozásoknak köszönhetően.
A motorkínálat másik végén található EU-ban a BMW-k háromhengeres motorokat kapnak, 1,5 literes turbófeltöltős benzinmotorokkal vegyítve - amiket egyébként a Mini is használ. Nem meglepő módon az Egyesült Államokban egyáltalán nem találhatunk ilyesfajta motort az ott értékesített modellekben. Említésre méltó tény még az is, hogy az előző generációs 3-as sorozatot is háromhengeres motorral árulták a világ egyes részein, ami még manapság is szentségtörésnek tűnik annak tudatában, hogy a sportlimuzint régebben V-8-assal kínálták a vásárlóknak.