zöldautó

Mennyivel mennek kevesebbet a villanyautók hidegben?

2022.04.20.

Tudjuk jól, hogy számtalan környezeti tényező befolyásolja egy elektromos autó valós hatótávját, így a téli hideg sincs rá jó hatással, de végre megmérték, hogy pontosan mennyivel is csorbul a megtehető kilométer hidegben.

Mára nem titok, hogy a gyártók által közölt, ma már szinte kivétel nélkül WLTP-ciklus szerint mért tisztán elektromos hatótáv a legtöbb esetben eltér a valóstól. Leginkább persze felfelé szeretnek kerekíteni a gyártók, ugyanakkor a hétköznapi használat során számtalan tényező csorbíthatja a villanyautók hatótávját: a fűtés vagy a klíma használata, a túl hideg, vagy a túl meleg időjárás, az erős szél, vagy éppen a magas tempó. Azonban, hogy pontosan mennyivel kevesebbet megy el egy autó lágy hőmérsékletben, mint mondjuk erős téli hidegben, azt csak most mérték meg először. Persze, ki más, mint a német ADAC vállalta magára a nemes feladatot.

Természetes a német piac számára rendkívül fontos Volkswagen ID.3-mal kezdték a tesztelést, és úgy találták, hogy a tisztán elektromos kompakt hatchback 99%-kal több enerigát fogyasztott el a 23 kilométeres út során -7 fokban, mint 14 fokban. Ezzel egyébként a Volkswagen autója bizonyult a legkevésbé hatékonynak az ADAC tesztje során, viszont hozzátartozik az igazsághoz, hogy az ID.3 hőszivattyúja beindításkor már azon dolgozik, hogy ideális hőmérsékletre, 20-40 fok közé melegítse az akkumulátorcsomagot, ami persze rengeteg energiaveszteséggel jár eleinte, később viszont jobb hatékonyságot eredményez.

A többi modell, mint például a Hyundai Kona Electric, a Ford Mustang Mach-E, vagy éppen a Lexus UX300e már csak 46-59%-kal fogyasztott többet hidegben. Persze voltak, akik most is kirívóan jól teljesítettek, és nem meglepő módon ezek a legkisebb méretű autók voltak, ezzel ismét bebizonyítva az örök igazságot, hogy a minél kisebb tömeg, minél nagyobb hatékonyságot eredményez. A Fiat 500e mindössze 25%-kal ment kevesebbet hidegben, noha hatótávja sem tetemes. Ugyanakkor a Renault Zoe teljesítménye mindenképp kiemelendő, hiszen 14 fokban 351 kilométert ment a teszt során, míg -7 fokban 244 km-t tett meg, ami mindössze 30% különbséget jelent, meglehetősen ígéretes hatótáv adatok mellett.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..