A Volkswagen Svájcban sajátos rekordot döntött azzal, hogy ID.7 Pro S modellel október első hetében végrehajtották azt a kísérletet, hogy egy töltéssel meddig jut el az amúgy is jó hatótávú autó.
Óvatos lábbal hajtottam életem második tisztán elektromos üzemű autóját, a Renault Megane E-Tech modellt, jóval a gyári adat alatt fogyasztott. Kellemes útitárs volt a kedvező ár/értékarányú modell.
Tudjuk jól, hogy számtalan környezeti tényező befolyásolja egy elektromos autó valós hatótávját, így a téli hideg sincs rá jó hatással, de végre megmérték, hogy pontosan mennyivel is csorbul a megtehető kilométer hidegben.
Pár éven belül módosulhat a plug-in hibrid autók elektromos hatótávjának mérési ciklusa, hogy a valósághoz jobban közelítő adatokkal láthassák el a vásárlókat.
Az elektromos autók esetében nem a komfort, a teljesítmény vagy a kapcsolt szolgáltatások a legfontosabbak, hanem a hatótáv és a fogyasztás. Az ADAC német autóklub összegyűjtötte, hogy tesztjeiben mennyit fogyasztottak a kipróbált villanyautók.
Hogyan határozhatjuk meg minél pontosabban az elektromos hatótávját, és mit tesznek a gyártók, hogy javítsanak a pontosságon?
A Fraunhofer kutatói egy olyan akkumulátor rendszert terveztek, amely kevésbé érzékeny a hőmérséklet-változásra. Ez megnöveli az elektromos autók hatótávját, különösen alacsony kültéri hőmérséklet esetén.
A BMW megnövelte az i3-as modelljeiben található nagyfeszültségű akkumulátorok kapacitását és energiasűrűségét. Az elektromos autók hatótávja így 285-310 kilométerre emelkedett a WLTP ciklus szerint.
A márka folyamatos modelloffenzívája nagy változást hozott 2017-ben. Az Optima kínálatában megjelent a kombi, a sportos génekkel felvértezett GT és a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell is. Aki beszélő viszonyban van a józanésszel tudja, hogy eddig sem csupán az észérvek szóltak az...
Nagyon felgyorsultak az elektronok, lendületben van ma Magyarországon az elektromos gépjárműhajtásról szóló kormányzati gondolkodás. Ez nem baj, sőt…
Már rovatunkban sokat foglalkoztunk az elektromos hajtással, voltunk elektroszkeptikusak, reális esélyelemzők, sőt lelkesültek is. Talán még...