Toyota Hiace
Világszerte hódít a retró az autóiparban, egyre több autógyártó jön rá, hogy bizonyos ikonikus típusaikat érdemes olyan formavilággal felvértezni, ami az adott modellek több generációval ezelőtti verzióit idézik. Ennek az irányzatnak látványos képviselője az új Toyota Land Cruiser 250, amely téglalap és kör alakú fényszórókkal egyaránt megvásárolható, így a vevők szabadon eldönthetik, hogy ízig-vérig modern megjelenésű vagy inkább nosztalgikus külsővel kérik autójukat – a műszaki tartalom így is, úgy is ugyanaz.
Japánban persze ebben a divatban is elmentek a falig, és komplett iparág épült ki arra, hogy az ember utólag is retrósíthassa az autóját. Egyszer még a Toyota házi tervezőit is elkapta a lelkesedés, amikor pickupból építették meg a legelső Toyota replikáját, de jellemzőbb, hogy független vállalkozások nyúlnak autókhoz. Ezek a cégek építettek amerikai terepjárót RAV4-esből, angol luxusautót Yarisból vagy VW Polo-átiratot belpiacos Toyota kombiból – kreativitásuk nem ismer határt.
Most egy újabb projekt mutatkozott be, amit az AutoMotive Japan nevű cég jegyez: ők a Toyota HiAce-ből építik meg a világ egyik legismertebb, ikonikus kisbuszát: az 1979-ben bemutatott, harmadik generációs Volkswagen Transportert. Miközben a nemzetközi piacokon 2019 óta egy ízig-vérig modern típus, a H300 kapható HiAce néven, Japánban 2004 óta sikerrel forgalmazzák a H200 kódjelű, ötödik generációs modellt, amely az első tengely elé és fölé helyezett vezetőfülkéjével ugyanazt a formátumot követi, mint az egykori, farmotoros Volkswagen.
Az optikai tuningcsomag legfontosabb eleme az orr-készlet, amely átrajzolt lökhárítót és kerékíveket, halogén fényszórókat, sárga irányjelzőket, valamint a Toyota ívelt paneljét kiváltó, teljesen lapos első borítást tartalmaz. A lámpatestek három kivitelben választhatók: a kerek fényszóró az európai és japán piacokon forgalmazott T3-ast idézi, a dupla körlámpa a dél-afrikai specifikációt követi (ehhez fekete küszöbök társulnak), míg ha valaki az Észak-Amerikában forgalmazott Volkswagen kisbuszra szeretne emlékezni, szögletes fényszórót szereltethet a Vanace fantázianéven forgalmazott furgonra.
A tízféle, egy- és kéttónusú festéssel rendelhető Vanace belterében többféle múltidéző üléskárpit, valamint háromküllős, fa karimájú retró kormánykerék próbálja hitelesebbé tenni a virtuális időutazást. Az extrákon nem spóroltak az AutoMotive Japan tervezői: nem csak a raktérpadló kérhető nemesfa borítással, hanem a mennyezet is, és harmonizáló stílusú tetősátor is kérhető, ha otthonunktól távol töltenénk az éjszakát.
Miközben a szériakivitelű Toyota HiAce japán belpiacos ára 2,44 millió jennél (6,1 millió Ft) indul, a Vanace jelentősen drágább: kiviteltől és hajtáslánctól (benzin- vagy dízelmotor, hátsó- vagy összkerékhajtás) függően 3,75 – 4,65 millió jent, azaz 9,3-11,6 millió forintot kell fizetni a kész autóért.
Bár a Vanace várhatóan népszerű lesz a furcsaságokat nagyra értékelő Japánban, nem feltétlenül ez az AutoMotive Japan legfurcsább terméke. Hírnevüket ugyanis azzal alapozták meg, hogy ikonikus terepjárókról szerelnek le mindenféle sallangot, csak az abszolút minimumot hagyva meg rajtuk. A luxus kiegészítőktől megfosztott járművek karaktere társadalmilag vállalhatóbbá válik, és persze a sérülések miatt sem kell aggódni: a fekete lökhárítók és a szintén fekete hűtőmaszk célszerűbbek, ha terepre vinnénk az autót. Ez utóbbit egyébként túlméretes felnikre szerelt offroad abroncsokkal is támogatja az AMJ szimpatikus butítócsomagja.
Fotók: a-m-j.co, CarsCoops
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!