orosz autóimport
Az Autostat ügynökség szakértői szerint januártól júliusig mintegy 28 ezer új kínai márkájú prémium autót adtak el Oroszországban. Ez pedig 5,5-szer több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ennek a mennyiségnek mintegy háromnegyede (73 százalék) Exeed márkájú modell volt - az év eleje óta az ilyen autók értékesítése 20 ezer 198-re nőtt, azaz 4,2-szerese a tavalyinak.
A "kínai prémium szegmens" szerkezetében az egész egyhetedét (14 százalékos részesedés) a Tank márka foglalta el 3853 eladott járművel. A teljes értékesítési mennyiség valamivel több mint 6 százaléka egy másik piaci újonchoz - a Voyah márkához (1511 jármű) - köthető.
A többi "kínai prémium kategóriás" teljes részesedése kevesebb, mint 8 százalék. És itt olyan márkák vannak, mint a GAC, LiXiang (Li Auto), Zeekr, Hongqi, Skywell, HiPhi és mások. Az Autostat azt közölte, hogy a "kínai prémium szegmens" részesedése az év első hét hónapjában az Orosz Föderációban értékesített összes új személygépkocsi 5,6 százalék volt. Ugyanakkor a "hagyományos" prémium kategória (BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Audi stb.) részesedése csupán 3,6 százalék. Így a prémium autók teljes részesedése (a kínaiakkal együtt) 9,2 százalék volt. Ez megfelel a korábbi szintnek, amely a világ vezető autógyártóinak az orosz piacról való távozása előtt volt.