Honda

Meglepő élmény: Honda HR-V Sport teszt

2019.10.14.

Ha az ember autót tesztel, legyen szó bármilyen modellről, rettentő sokat számít, hogy miből ül át a tesztalany volánja mögé. Ha az ember prémium modellből ül át egy “átlagos” autóba, a tömeggyártók legjobb modelljei is csalódást tudnak okozni. Én ezúttal egy Mercedes-Benz G500-ról váltottam a Honda HR-V Sport modelljére. Minden bizonnyal nehéz elhinni, de nem okozott csalódást a japánok kisebbik SUV-jának sportos verziója..

Belső

Az autót már sokszor teszteltük, a külső mellett a belső továbbra is rendben van, az ülések kényelmesek, bőven elég hely van benne négy felnőttnek és a csomagtartóba is bőven lehet pakolni. Minden klappol, a csomagtér meglepően nagy, nagyon össze van rakva a HR-V Sport verziója is, néhány apró, de kifejezetten zavaró apróságtól eltekintve.

Kényelmes a könyöktámasz, de mit sem ér, ha nem tolható annyira előre, hogy az ember azon könyökölve válthasson (mielőtt felmerülne, nem hobbit méretekkel rendelkezem). Az ajtón elhelyezett kartámasz szintén remek, de pont annyira alacsonyan van, hogy lehetetlen igazán kényelmes pozícióban tartani a kormányt.

Vezetés

Mintha úgy tervezték volna a HR-V-t, hogy már az első tollvonásnál a sport verzióról fantáziáltak volna. Nem kényelmes utazgatásra van ez kitalálva, hanem az igazi, japán autók nyújtotta élményre. A Honda váltók legendásak, az 1.5 V-Tec 184 lóerejével pedig bármilyen hihetetlen, a HR-V Sport egy igazi élményautó.

A sportkipufogó hangja zseniális, persze nem olyan, mint a G500 V8 ordítása és nyilván nem is úgy indul meg, mint a németek óriása, de nem is ez a célja. Az autó kezelhető, az ember hamar ráérez és nagyon gyorsan magáénak érzi, így egyre bátrabb közlekedéssel örömmel gondolok vissza arra a néhány együtt töltött napra.

Infotainment

A HR-V aktuális modelljét először két évvel ezelőtt próbáltam, akkor azt mondtam, hogy a benne található infotainment rendszer elképesztően jó, különösen, ha az árcédulát is figyelembe vesszük. Ezt ma már nem mondanám, a képernyő igen kicsi, a felbontás pedig 2019-ben túl alacsony, viszont az akkori előnyei továbbra is megmaradtak.

Prémium gyártók tanulhatnának a Hondáéktól, hogyan is kell könnyen kezelhető rendszert csinálni. A navigáción másodpercek alatt beállítható a célállomás és nincs meg benne az a sokszor félrevezető túlbonyolítottság, ami sok versenytársában. A telefon párosítása is 3 kattintás és a rádió is pofon egyszerű. Kissé olyan érzése támad az embernek, mintha azt a mindennapi használatra tervezést, amit a belső tér megépítésénél elsumákoltak, bepótolták az infotainmentnél.

Persze 8,5 millió forintért már bőven lehet válogatni a szegmensben, de egyértelműen erős versenyző a HR-V. Ajánljuk!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....