közlekedésbiztonság

Megijedtek a franciák a motorosoktól

2021.10.31.

Bejelentették, majd ijedtükben vissza is vonták Franciaországban azt a törvényjavaslatot, mely 2022-től kötelezővé tette volna a motorkerékpárok időszakos műszaki vizsgálatát.

A műszaki vizsgáztatás szabályairól szóló 2013-ban megjelent Európai Uniós irányelv kivételesen hosszú, kilenc éves felkészülési időt biztosított a tagállamoknak a motorkerékpárok rendszeres műszaki vizsgáztatására, a véghatáridő 2022. január 1. Kihirdetésének idején az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (European Transport Safety Council, ETSC) bírálta a rendkívül hosszú felkészülési időt, valamint azt, hogy a 125 köbcentinél kisebb motorkerékpárokat kihagyták a javaslatból. Az ETSC azt is bírálta, hogy a jogalkotási folyamat során a törvénybe becsempésztek egy olyan megfogalmazást, miszerint a műszaki vizsga helyett a tagállamok ún. „hatékony alternatív közúti biztonsági intézkedéseket” vezethetnek be.

Valójában a legtöbb EU-tagállam már most is végez műszaki ellenőrzéseket a motorkerékpárok esetében. Mindössze három olyan ország (Írország, Finnország és Hollandia) volt, akik 2017. május 20. előtt „alternatív intézkedéseket” hoztak a motorkerékpárok közúti biztonságának javítása érdekében, és erről tájékoztatták is az Európai Bizottságot. A többi tagállamban, Belgiumban, Cipruson, Dániában, Franciaországban, Máltán és Portugáliában a 2013-as jogszabály értelmében ezért 2022. január 1-jétől be kell vezetniük a nagyobb motorkerékpárok időszakos műszaki vizsgálatát.

A francia kormány azt mondta, hogy késve tervezi „alternatív intézkedések” bevezetését, ugyanakkor nem világos, hogy ez a szándék megfelel-e az irányelvnek, vagy hogy Franciaország pontosan milyen intézkedéseket tervez néhány hónapon belül bevezetni.

A francia motortulajdonosok visszakozásra kényszerítették a törvényalkotókat

Az Európai Bizottság jelenleg felülvizsgálja a fent nevezett 2013-as uniós jogszabályt, és erre vonatkozó javaslata 2023-ban várható. 2021 év elején az Európai Parlament kinyilvánította azon akaratát, miszerint minden motorkerékpárra kötelezővé kell tenni az időszakos műszaki vizsgálatot. Mindemellett különös figyelmet kell fordítani azokra a kétkerekűekre, melyeknek nagy a futásteljesítménye, például a motoros futárok járműveire.

Ellen Townsend, az ETSC politikai igazgatója a következőket nyilatkozta: „Az EU-ban a közúti halálesetek 15%-áért a motorosok felelősek. A jármű állapota befolyásolhatja a balesetek kimenetelét és súlyosságát, ezért ezen járművek időszakos műszaki vizsgálata már régóta esedékes. Nagyon csalódottan látjuk, hogy Franciaország nem előre, hanem visszafelé lépett, annak ellenére, hogy nyolc éve volt felkészülni a változásokra. Ezzel a franciák nagyon rossz példát mutatnak. Arra kérjük az Európai Uniót, hogy a jogszabály következő felülvizsgálata során tegye kötelezővé az időszakos műszaki ellenőrzést minden motorkerékpárra."

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

(forrás és képek: etsc.eu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....