Ororszorgszág
Az Autosztat szakportál arról számolt be, hogy az első hat hónapban 227,2 ezer új személygépkocsit importáltak Oroszországba külföldről, ami 3,2-szeres növekedést jelent a tavalyi év első feléhez képest, amikor Ukrajna megtámadása miatt bevezetett nyugati szankciók padlóra vitték az orosz autópiacot és a külkereskedelmet.
Ami a használt autókat illeti, az arányok többé-kevésbé hasonlóak: 220,1 ezer autót importáltak, ami 2,9-szeres növekedést jelent. Az import szempontjából június volt a legerősebb hónap: új autókból 55,7 ezret szállítottak Oroszországba, a használt autók szállítása pedig elérte a 41,6 ezret.
Az új autók behozatalának drasztikus növekedése nem elsősorban a szankciókat megkerülő, párhuzamosnak nevezett alternatív importnak tudható be, hanem a drasztikus növekedést produkáló hivatalos kínai importnak. Az oroszok körében népszerű Chery, Geely és Changan modelljei többnyire ugyanis egyenesen Kínából érkeznek. Júniusban az összes szállítás 75,7 százaléka Kínából származott, utána Kazahsztán következett a sorban 9,6 százalékkal, a harmadik pedig Kirgizisztán 5,8 százalékkal. A használt autók párhuzamos importjában Japán áll az élen 55,6 százalékos részesedéssel, utána következik Örményország 12,9, majd Fehéroroszország 11,4 százalékkal.
A gépkocsi-értékesítésben az első félévben 14 százalékos növekedés volt az orosz piacon, és a hazai gyártású Lada harminc százalékos részt hasított ki az eladásokból. Az Avtovaz után viszont négy kínai márka következett: a Chery, a Haval, a Geely és a Changan.