energiatárolási technológia

Mega-töltéstárolóval kombinálja a gyorstöltőparkot a VW Sachsen

2022.08.14.

Zwickaui járműgyárában aVolkswagen július 14-én üzembe helyezte Szászország első olyan gyorstöltő-parkját, amely úgynevezett Energiatároló konténerből (Power Storage Container; PSC) nyeri energiája nagy részét - írja a cég közleménye.

A PSC technikája egyfajta óriási töltéstároló rendszerként szolgál, amelyet 570 kWh együttes nettó energiatároló képességgel összesen 96 cellamodul alkot. Nagy előnye, hogy segítségével még alacsony helyi hálózati teljesítményszint mellett is szinte bárhol kiépíthető a gyorstöltő-infrastruktúra, így például a lakónegyedek jelenthetik egyik lehetséges alkalmazási területét.

A megoldás mindemellett hosszú távon fenntartható, a PSC rendszerébe épített cellamodulok ugyanis eredetileg az ID.3 és ID.4 előszériás példányainak akkumulátoraiként szolgáltak, most pedig második életciklusuk veheti kezdetét. Kísérleti projektjével a járműgyártáson túli szakértelméről is tanúságot tehet a Volkswagen Sachsen, amely immár összesen hat tisztán elektromos modellt állít elő. Két további közép-németországi vállalat,az AW Automotive és az Automotive Research is részt vett a projekt megvalósításában.

Amint Karen Kutzner, a Volkswagen Sachsen pénzügyi és kontrolling-igazgatója kiemelte: „Az akkumulátorok újbóli felhasználása a jövő egyik fontos témája, amely szorosan kapcsolódik az elektromos mobilitás széleskörű elterjedéséhez. Az Energiatároló konténer (Power Storage Container; PSC) formájában a Volkswagen Sachsen praktikus, költséghatékony és hasznos alkalmazást mutat be a használt cellamodulok új életre keltésére. Ez az autóipari töltéstároló (Powerbank) minden olyan helyszínen jól használható, ahol alacsony rendelkezésre álló hálózati teljesítményszint mellett merül fel a nagyteljesítményű töltő-infrastruktúra igénye. Az ilyen innovatív ötletekúj lendületet adhatnak a gyorstöltő-infrastruktúra nagyjelentőségű fejlesztésének.”

Nagyméretű akkumulátortároló-rendszerként a PSC költséghatékony alternatívát kínál a transzformátorállomásokkal szemben, anélkül biztosítva rövid időn belül nagymennyiségű energiát, hogy az átlagosnál jobban terhelné a helyi elektromos hálózatot. További előnye, hogy az energia ilyen jellegű ideiglenes tárolásával megelőzhetők azok a magas alapköltségek, amelyek készenléti üzemmódban (Standby) akkor is felmerülnének, amikor éppen nem töltenek járművet.

Ezen autóipari töltéstároló (Powerbank)megoldással így például olyan lakónegyedekben is létesíthető gyorstöltő(HPC) infrastruktúra, ahol az alacsony hálózati feszültség eddig legfeljebb 11 kW teljesítményűváltakozóáramú (AC) töltésttett lehetővé. A nagyteljesítményű töltőkkel (High-Power-Charger; HPC) felszerelt gyorstöltő-parkokba általában erős középfeszültségű hálózatra csatlakozó transzformátorállomásokat telepítenek, amelyeka nap 24 órájában üzemelnek, létesítésük pedig jelentős beruházást igényel – miközbenátlagosancsupán néhány órát töltenek naponta.

A zwickaui üzem nyugati kapujánál telepítetttöltőpark négy, egyenként150 kW teljesítményű töltőállomásból áll, amelyek igény szerint 75 kilowattra oszthatók tovább, így akár nyolc jármű is tölthető egyidejűleg. Az elektromos áramot többek között a szomszédos napelem-rendszerből nyerik. Mivel a Volkswagen Sachsen már 2017 óta zöldáramot használ, minden járművet száz százalékban megújuló forrásból származó energiával tölthetnek. Az év végére várhatóan márösszesen három gyorstöltő park üzemel a gyár területén.

Az Audi elsőként Németországban

Energiatároló konténerével (Power Storage Container; PSC) a Volkswagen Sachsen olyan megoldást használ, amelyet a nürnbergi Audi charging hub formájában az Audi már sikeresen alkalmaz városi területen. A konténeregységek az Audi már szétszerelt tesztjárműveiből származó, használt lítiumion-akkumulátorokból épülnek fel, amelyek itt egyenáramú (DC) köztes tárolóként (puffer) szolgálnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....