Honda

Másodjára telitalálat: Honda HR-V 1.5 Executive teszt

2018.03.17.

A Honda 1999-ben jócskán megelőzte korát, már akkor SUV-t gyártottak, amikor még azt sem tudták, mi az. Ez volt az első generációs HR-V, amely elődje elmúlása után 9 évvel érkezett, okos és stílusos, kissé szegényes motorválasztékkal, de annál jobb felszereltségi szintekkel. Az előző generáció nem nyerte el mindenki tetszését, de az aktuális modell előtt dicsőséges karrier állhat. 

 

Az új HR-V egyszerűen jól néz ki. Aki látta, kiemelte fiatalosságát, amiben persze sokat segített az élénk kék szín, ami nagyon jól áll neki. Az általunk tesztelt autó legmagasabb, executive felszereltség mellé kapott egy „Aero-csomagot” is, ami sportosabb első és hátsó lökhárítókat és küszöbszélesítést jelent, ára kb. 410.000 Ft.

Adatok
Teljesítmény

1498 cm3/130 LE

Váltó 6 fokozatú manuális
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,7 mp
Szélesség 2019 cm
Magasság 1605 cm
Hossz 4294 cm
Csomagtér 393 liter
Fogyasztás 7,8l/100 km
Tengelytáv 2610 mm
CO2​ kibocsátás 134g/km

Magas felszereltségünk szériája tartalmazza a panoráma tetőt és a LED főfényszórót, így egészen exkluzív külseje lett a Hondának.

Belül nem érezni, hogy bárhol is spóroltak volna, az anyagok jó minőségűek, az ajtón található szövetbetét persze megosztó, de sokkal jobb, mintha valami olcsó műanyag került volna az autóba.



A váltó körüli zongoralakk betét szépnek szép, de a 6.000 km-t futott tesztautón is látszott rajta a használat, ami a további kilométerek során csak rosszabb lesz. Az anyósülés szellőzőnyílásainak elhelyezése sajátos, ez a többségnek nem nyeri el tetszését, de praktikum szempontjából teljesen rendben van.

Ki gondolná, hogy ez az autó a Honda Jazz alapjaira épült? Kívülről egészen nagynak tűnik és 190 cm alatt valóban az belülről is, hátul is egészen kényelmesen el lehet férni, a lábtér bőséges, de kialakításának köszönhetően hátul könnyen megfejelhetjük a plafont egy-egy bukkanón áthaladva. Hogy a HR-V pontosan a konkurens gyártók melyik modelljeinek is a riválisa, nem könnyű megmondani, ez a méret egyedi, de pont ennek köszönhető praktikussága.

A Magic Seats fantázianevű hátsó üléssor rendkívül jól variálható, lábtér szempontjából kifogástalan a hátsó helykínálat, az alaphelyzetben 393 literes, lehajtott ülésekkel pedig 1456 literes csomagtér pedig minden célra tökéletesen megfelel.

Az autó által kínált szórakoztatórendszerek jól működnek, a képernyő kissé egyszerűnek tűnik, de a praktikum kárpótol. A rendszer meglepően gyors, érintőképernyője pontos, a HR-V árának többszöröséért kínált autók sem mindig képesek ilyen gyorsan és pontosan reagálni.



Ami kiemelendő, az a navigáció. Egyrészt gyorsasága nyűgözi le az embert, tényleg néhány másodperc alatt megtervezi utunkat, amit utána a lehető legnagyobb pontossággal próbál jelezni nekünk. Sokan tanulhatnának a Hondától, a többsávos utakon jó előre mutatja, melyik sáv az ideális nekünk és ez 6 sávos utakon sem okoz neki problémát.



Kissé kellemetlen, hogy az első párosítás után nem csatlakozik automatikusan a telefonhoz, minden alkalommal nekünk kell manuálisan csatlakoztatni a telefont, de ezt megbocsátjuk neki, hiszen egyszerűen jó érzés az új HR-V volánja mögött ülni. Mi az 1.5L i-VTEC benzines motorral szerelt példányt próbáltunk 130 lóerővel és manuális váltóval. Ezen kívül választható még az 1.6 literes dízelmotor 120 lóerővel, a harmadik és egyben utolsó választási lehetőség pedig az általunk próbált motor CVT automata váltóval.

Utóbbit csak szinte kizárólag városi használat esetén ajánlanánk, ugyanis a kézi váltó Honda-hoz méltóan kiemelkedően jó, nem sok autóban találkozhat az ember ilyen tökéletesen működő egységgel. A vezetési élményt és a váltó nyújtotta élvezetet sajnos beárnyékolja a néha már zavaróan hangos motor. Az egyszerű szívó konstrukció ereje 4000-es fordulatnál érkezne meg, ha az ember nem váltana fel már jóval korábban, csak hogy ne hallja ezt az indokolatlan ordítást.

Persze, városi Crossover, semmi szükség összkerékhajtásra, de valljuk be, egy tökéletes világban ehhez az autóhoz még lenne 2-3 választható motor, amikhez opcionálisan az összkerékhajtás is kérhető. De ez nem egy tökéletes világ, a HR-V pedig így is nagyon jó kis autó, még ha a japán gyártástervezés még mindig a választási lehetőség kárára olyan gazdaságos.

A tesztautónk alapára 7.5 millió forint, ami az Aero-csomaggal közel 8 millióra rúg. Persze ez nem kevés, de tekintve, hogy maga a konstrukció kifejezetten egyszerű, nem kell hosszútávon óriási költségekkel számolni. Nincs turbó, ami elromoljon, így közel 8 millió forintért egy mindennel felszerelt, fiatalos és dinamikus, igen tartósnak ígérkező SUV-t kapunk. Egy biztos, árkategóriájában nagyon jó ár-érték arányú választás. Kéne.

Fotók: Erdős Dénes

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..