Lexus
Két évvel ezelőtt Lexus megálmodta eddigi talán legmerészebb autóját: az UX városi szabadidőjármű akkor még csak formatanulmányként létezett, hamarosan viszont valóban debütálhat. Az elektromos és hibrid közlekedés fellegvárának számító Norvégiában ugyanis több sajtóhír jelent meg arról: már az idén márciusban, a Genfi Autószalonon ott lesz a Lexus standján a kompakt szabadidőjármű.
Az eredeti tanulmány 4400 mm hosszú, 1520 mm magas, 1900 mm széles, a tengelytávja pedig 2640 mm, vagyis jól megférne az új generációs RX szabadidőjármű mellett. Megerősített hírek szerint a Lexus Európában már levédette az UX 200, UX 250 és UX 250h típusneveket. Ez arra enged következtetni, hogy a modell hajtásláncválasztéka legalább részben osztozik a középkategóriás NX szabadidőjárművel – az UX 200 alighanem a márka kétliteres turbómotorját, míg a másik két kódnév a Toyota Camryből ismert, díjnyertes benzines, illetve full hibrid erőforrásokkal megegyező hajtásláncokat takarja.
A turbómotoros változat elsősorban Oroszországban, az UX250 az USA-ban számíthat sikerre (bár az UX észak-amerikai forgalmazásának kérdéséről a mai napig nem döntött még a Lexus); Európában, ahol a Lexus eladásokon belül 60 százalék fölötti részesedéssel bírnak a hibridek, nem is kérdés, hogy melyik variáns lesz a legnépszerűbb.