repülőgép-katasztrófa

Már sejtik, miért zuhant le az indonéz Boeing utasszállító

2021.02.10.

Szabálytalanságokra bukkantak a január 9-én a Jáva-tengerbe zuhant indonéziai repülőgép automatikus tolóerő-szabályozó rendszerében – írták a nyomozók szerdán közzétett előzetes jelentésükben.

A tolóerő-automatát kétszer javították januárban, a szerencsétlenséget megelőző napokban – mondta egy sajtótájékoztatón Nurcahyo Utomo, az indonéziai közlekedésbiztonsági hivatal nyomozója. Nemrég az egyik repülésisebesség-jelző is meghibásodott, de kicserélték.

A bal hajtóművet szabályozó gázkar hátrébb állt a kelleténél, ami kisebb hajtómű-teljesítményhez vezetett, míg a jobb beragadt a becsapódás előtti pillanatokban – magyarázta az illetékes.

Rámutatott: még nem tudni, hogy mi vezethetett a fenti anomáliákhoz, mert a rendszer számos bemeneti komponensből áll. A szakértő szerint a pilótafülke egyelőre hiányzó hangrögzítője jelentheti a kulcsot a történtek megértéséhez.

A szerencsétlenség körülményeiről szóló teljes jelentést jövőre hozzák csak nyilvánosságra.

Az automatikus tolóerő-szabályozó rendszer kiegészíti a robotpilóta-rendszert, és feladata a hajtómű teljesítményének szabályozása. Az automata rendszereket a pilóta tehermentesítése érdekében építették be, és probléma esetén kikapcsolhatók. A Boeing repülőgépein a tolóerő-automata a gázkar mozgatásával a kézzel történő átállítást imitálja, ezzel ad parancsot a szabályozó számítógépnek.

A Sriwijawa légitársaság Jakartából a borneói Pontianakba közlekedő, Boeing 737-500 típusú gépén 62 ember tartózkodott. A repülőgép háromezer méterről zuhant kevesebb mint egy perc alatt a tengerbe. A légi irányítók négy perccel a felszállás után vesztették el a kapcsolatot az utasszállítóval.

A 26 éves repülőgépet korábban a Continental Airlines és United Airlines amerikai légitársaság üzemeltette.

Indonéziában gyakran fordultak elő tragikus közlekedési balesetek az elmúlt évtizedekben.

2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.

Az indonéziai légiközlekedési hatóságok az utóbbi években sokat tettek a repülésbiztonság javításáért, és 2017-ben az ország a globális átlagnál jobban szerepelt a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet rangsorában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....