ŠKODA SCALA
Még tavaly év végén mutatta be a Skoda legújabb alsó-középkategóriás versenyzőjét, ami – ezzel is felhívva a figyelmet a komoly változásokra – már Scala néven érkezik, nyugdíjba küldve a Rapid modellnevet. Két hónappal később, februárban, a Fabia és Octavia közé lőtt hatchback első példányai máris elhagyták a Mlada Boleslav-i gyártósort. Joggal örülhet ennek a cseh autógyár, hiszen ez lesz az első kompaktjuk, ami a Volkswagen-csoport MQB-A0 építőkészletét használja, így komoly méretbeli növekedésre lehet számítani, ráadásul egy sor fejlett sofőrsegéddel lesz kompatibilis.
Egyébként formatervével, mind technikailag cseh fejlesztésű a Scala, és olyan sofőrsegédekkel igyekszik majd a népes szegmensben versengeni, mint sávtartó, hátsó keresztforgalomra figyelő, holttérfigyelő és adaptív tempomat. Opciós listáján szerepelhet full-LED fényszóró, illetve sport futómű is. Már azt is tudjuk, hogy 2019 második negyedévében jelenhetnek meg az első példányok a márkakereskedésekben, valószínűleg a jól ismert 1,0 literes TSI motorok mellett az új 1,5 literes, 150 lovas turbós benzinessel, illetve dízel fronton az 1,6 literes TDI motorokra lehet számítani.