abroncsgyártás

A Bridgestone az Ecopia abroncsokkal segíti a flottákat az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás csökkentésében

2025.01.16.

A Bridgestone zászlóshajójának számító, hosszútávú szállításra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládot az ENLITEN technológia alkalmazásával készült Ecopia Trailer bevezetése teszi teljessé. Az új modell révén az autópályán közlekedő flották mostantól javíthatják az üzemanyag-hatékonyságot és csökkenthetik a tulajdonlás teljes költségét a Steer, a Drive és a Trailer abroncsokkal (a kormányzott, a hajtott és a pótkocsi tengelyeken egyaránt), miközben mindhárom abroncs jelentős mértékben hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez.

 

Kiterjedt tesztelés[1] során az Ecopia termékcsalád bizonyította, hogy jelentősen csökkenti a CO₂-kibocsátást az abroncs teljes életciklusa alatt. A kormányzott és hajtott tengelyre szánt gumiabroncsok (Steer és Drive típusok) független, úttörő ISO 14067 tanúsítványt is szereztek.

Az üzemanyag-fogyasztás jelentős csökkentésével az Ecopia abroncsok az üzemanyag-használat során kilométerenkénti CO₂-kibocsátást 3,2%-kal1 (Steer), 6%-kal1 (Drive) és 5,6%-kal[2] (Trailer) mérséklik. Nagymértékben javult az abroncsok kopásállósága is, amely hozzájárul ahhoz, hogy a gyártási folyamat során („bölcsőtől a kapuig”)[3] keletkező CO₂-kibocsátás 38,4%-kal1 (Steer), 10,8%-kal1 (Drive) és 20,4%-kal2 (Trailer) csökkent tengelytípusonként, kilométerenként.

A Bridgestone Ecopia a hosszútávú közlekedés jövőjét képviseli” – nyilatkozta Waqqas Ahmad, a Bridgestone EMEA teherabroncs-üzletágának értékesítési igazgatója. „Hatékony és innovatív gumiabroncsainkat úgy terveztük, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást anélkül, hogy kompromittálnák a teljesítményt. Az Ecopia Trailer bevezetésével partnereink – legyen szó flottatulajdonosokról vagy OEM-ekről – most még nagyobb mértékben élvezhetik ezeket az előnyöket. Az Ecopia abroncsai segítik őket dekarbonizációs célkitűzéseik elérésében és az új fenntarthatósági szabályozásoknak való megfelelésben, miközben csökkentik a tulajdonlás teljes költségét.”

Az A.R.P.I. spol. s r.o. szlovák szállítmányozási cég is az ENLITEN technológia felhasználásával készült Bridgestone Ecopia abroncsokkal szereli kamionflottáját. A vállalat társtulajdonosa, Jaroslav Klčo elmondta: „Az új Ecopia gumiabroncsokkal jelentősen csökkentettük üzemanyag-fogyasztásunkat. Ezek az abroncsok egyenletes kopást biztosítanak és segítenek a nagyobb futásteljesítmény elérésében. Sofőrjeink értékelik a kiváló tapadást, akár száraz, akár nedves körülményekről legyen szó – még téli időjárásban is.”

Teljesítményjavulás az ENLITEN technológiának köszönhetően

Az Ecopia abroncscsalád csökkentett teljes tulajdonlási költségét és az utakra gyakorolt környezeti hatását a csökkent gördülési ellenállás és az előző generációhoz képest megnövekedett kopási élettartam teszi lehetővé.[4]

A gördülési ellenállás minden tengelytípus esetében javult4, ez a hajtott tengely esetében akár 12%-os is lehet. Ennek köszönhetően az Ecopia gumiabroncsok az EU címkézés szerinti legmagasabb, „A” kategóriás üzemanyag-hatékonyságot nyújtják. A kormányzott tengely gumiabroncsai 40%-kal nagyobb futásteljesítményt biztosítanak a Spiral Belt Technology révén, a hajtott tengelyeknél 6%-os, a pótkocsitengelynél pedig 10%-os növekedést értek el.2

Az új Bridgestone Ecopia gumiabroncsok jelentős teljesítménynövekedését az ENLITEN technológia integrálása teszi lehetővé, amely a vállalat innovatív abroncsfejlesztési megközelítése. Az ENLITEN a legmodernebb technológiák kombinációja, amelyek maximális biztonságot, kiemelkedő gumiabroncs-teljesítményt és jobb fenntarthatósági jellemzőket biztosítanak, miközben gondoskodnak arról, hogy a Bridgestone abroncsai elektromos járművekkel is kompatibilisek legyenek – felkészülve a jövő mobilitására és közlekedési igényeire is.

Az ENLITEN technológiával készült Ecopia termékek kulcsméretei megfelelnek az új EU taxonómia kritériumoknak mind a gördülési ellenállás, mind a külső gördülési zaj tekintetében, megerősítve a Bridgestone elkötelezettségét a CO₂-kibocsátás csökkentése, a fenntartható flottaműveletek és elektromos járműveknek való megfelelés támogatása iránt.

A Steer és Drive 2023-as bevezetését követően az Ecopia Trailer 2025 februárjától lesz elérhető az európai piacon.


[1] Az Ecopia Drive és Steer összes számítása az UL által megvalósított, a Tire Industry Project (TIP) által a World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) égisze alatt kidolgozott Product Category Rules for Tires – 3.05 verzió (2017. november) – alapján történt, és egy harmadik fél (SGS) által független módon került ellenőrzésre az ISO 14067 „Üvegházhatású gázok – A termékek karbonlábnyoma – A számszerűsítés követelményei és iránymutatásai” című szabvány alapján. Az előző generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA H-DRIVE 002 315/70R22.5 és ECOPIA H-STEER 002 315/70R22.5. Az új generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA DRIVE 315/70R22.5 és ECOPIA STEER 315/70R22.5. A karbonlábnyom összes eredménye funkcionális egységre (1000 km megtett út) került normalizálásra az UL 3.05 verziója (2017. november) által az abroncsokra kiadott termékkategória-szabályok szerint.

[2] Az Ecopia Trailerre vonatkozó számításokat belsőleg kerültek elvégzésre az UL által megvalósított, a Tire Industry Project (TIP) által a World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) égisze alatt kidolgozott Tire Category Rules for Tires – 3.05 verzió (2017. november) – alapján. Az előző generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA H-TRAILER 002 385/55R22.5. Az új generáció a következő gumiabroncsokra vonatkozik: ECOPIA TRAILER 385/55R22.5. A karbonlábnyom összes eredménye funkcionális egységre (1000 km megtett út) került normalizálásra az UL 3.05 verziója (2017. november) által az abroncsokra kiadott termékkategória-szabályok szerint.

[3] A „bölcsőtől a kapuig” (a felhasználás előtti) szakasz magában foglalja a nyersanyaggyártást és -szállítást, a termékgyártást és -forgalmazást.

[4] A Bridgestone Műszaki Központ által végzett belső értékelések és helyszíni tesztek alapján az ENLITEN technológiával készült Bridgestone Ecopia Steer– Ecopia Drive – Ecopia Trailer, valamint a Bridgestone Ecopia H-Steer 002 – Ecopia H-Drive 002 – Ecopia H-Trailer 002 összehasonlítása, 315/70 R22.5 és 385/55 R22.5 méretekben, +12% RRc a Drive, 8% RRc a Steer és 5% RRc a Trailer esetében. A futásteljesítményt tisztán hosszú távú alkalmazás esetén értük el, amikor a teherautók többnyire autópályán közlekednek, és a tényleges javulás az üzemeltetési körülményektől függően változhat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.16
A 77-es főúton félpályán halad a forgalom - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.01.16
Már 2026 elején debütálnak majd az első piacokon a Honda 0 Series modelljei, amik immáron három....
2025.01.16
Több mint ötezer látogatót vonzott a győri Széchenyi István Egyetem Nyitott Kapuk rendezvénye,....
2025.01.16
Szembejött velem a Rivian lassan egy éve beharangozott modellje és úgy gondoltam, leírom, mit....
2025.01.16
A Bridgestone zászlóshajójának számító, hosszútávú szállításra tervezett Ecopia gumiabroncscsaládot....
2025.01.16
Csaknem kétmillió forintnyi pótdíjat fizetett be a rekorder bliccelő, egy 48 éves budapesti nő....
2025.01.16
Az Eurotrade Kft. 2014. év végén kezdte meg a Sailun teher gumiabroncsok forgalmazását. A márka....
2025.01.16
A KRESZ története jól mutatja, ahogy a közlekedés szabályozása a forgalom bonyolultságával együtt....
2025.01.16
A kiskereskedők és a gyártók továbbra is diverzifikálják hálózataikat, miközben a folyamatok....
2025.01.16
Nemzetközileg körözött szexuális ragadozót fogtak el a rendőrök egy közúti ellenőrzés során a....