WTCR

A magyar Zengő csapat sikerét hozta a WTCR spanyolországi hétvégéje

2020.11.02.

Michelisz Norbert hatodik helyén kívül a Zengő Motorsport győzelme jelentette a legjobb magyar eredményt a túraautó-világkupa aragoni versenyhétvégéjén.

A hatodik helyen zárta Michelisz Norbert az első versenyt a WTCR spanyolországi fordulójában, miután a rajt után visszaesett a pole pozícióból, és a végsebesség-adatokból úgy tűnik, hogy az autója sem volt 100 százalékos.

A WTCR szombati időmérőjén Michelisz Norbert egyetlen gyors kört tudott futni a Q1-ben, mert utána műszaki probléma miatt végig szerelték az autóját, de azzal az egy körrel is megnyerte a kvalifikáció első szakaszát, amivel megszerezte a pole pozíciót az első futamra Aragónban.

A rajt nem sikerült jól Michelisznek, egyből belülre húzódott, hogy a mellőle induló audis Gilles Magnus ellen védekezzen, de a külső íven Jean-Karl Vernay megelőzte mindkettejüket az Alfa Romeóval, és végül a belga is Norbi elé került az első kanyarban, amivel a magyar versenyző visszaesett a harmadik helyre.

Nem sokkal később Santiago Urrutia is elment mellette, majd Mikel Azcona támadta keményen, aminek a vége az lett, hogy Michelisz lesodródott a pályáról, és egészen a nyolcadik pozícióig esett vissza.

A második körben hármas csata alakult ki Yvan Muller, Luca Engstler és Michelisz között, amiben a magyar pilóta első lépésben a németet, majd a franciát is megelőzte, amivel visszakapaszkodott a hatodik helyre. Innen már nem mozdult el a futam végéig, előtte Gabriele Tarquini és mögötte Muller is tisztes távolságban haladt, így Michelisz a hatodik helyen zárta az első futamot a MotorLand Aragónon.

Érdekesség, hogy az ötödik körben Yvan Muller jelezte, hogy valami szivárog az előtte haladó Michelisz autójából. A végsebességeket tekintve feltűnő volt, hogy a mezőny nagy része 237-246 km/h közti végsebességet produkált, és Micheliszé volt a legalacsonyabb 229 km/h-val. A szintén Hyundait vezető Engstler és Tarquini 241 km/h-ra volt képes.

Második futam

Hosszú huzavona után úgy alakult, hogy Michelisz Norbert az ötödik helyről rajtolhatott volna a fordított rajtrácsos második futamon a MotorLand Aragónon, de végül motort kellett cserélni az autójában, ezért a boxutcából indulva csak a mezőny után kezdhette meg a versenyt.

Már az első futamon látszott, hogy valami probléma van Michelisz Hyundai i30N TCR-jének motorjával, hiszen a mögötte haladó Yvan Muller jelezte, hogy valami szivárog az autóból, illetve a végsebességadatok is megmutatták, hogy a magyar pilóta kocsija jelentősen lassabb volt a mezőnynél. Ezután elkerülhetetlenné vált a motorcsere.

Mivel a boxucából rajtolva Michelisz nem mehetett felvezető kört, a futam elején még a gumik melegítésével is foglalkoznia kellett. Így az lehetett a célja, hogy végrehajtsa a rendszerellenőrzést az autón, hogy minden megfelelően működik-e.

Mivel Comte és Boldizs rajthoz sem tudott állni, aztán a futam közben Vernay és Coronel is kiesett, Michelisz máris 17. volt, két helyre a pontszerző pozíciótól. A Hyundai magyarja több mint húsz másodperces hátrányból indulva érte el utol az előtte haladókat, és a nyolcadik körben megelőzte Baertet, aki elől Kismarty kiállt a boxba, úgyhogy Michelisz a 15. helyre jött fel, és pontszerzőként fejezte be a versenyt.

A futamgyőzelmet a hazai pályán szereplő Mikel Azcona szerezte meg a pole pozícióból rajtolva, előtte legutóbb Michelisz nyert a Zengő Motorsportban a 2015-ös hungaroringi második versenyen.

Harmadik futam

A második futam előtt motort kellett cserélni Michelisz Norbert autójában, de a mezőny végéről indulva is bejött pontszerző helyen, ezért lehetett bizakodni, hogy ha végre minden rendben lesz a kocsival, akkor a hétvége utolsó versenyén a hatodik helyről rajtolva lehet esélye jó helyezést elérni.

Csakhogy a rajtnál Michelisz autója egyelőre nem tisztázott okok miatt beregadt, és rögtön visszaesett a mezőny hátsó felébe, és már az első kör végén ki kellett állnia a boxba bal első defekt miatt. Közben Luca Engstler és Nestor Girolami ütküzése miatt bejött a safety car, de Michelisz a kerékcsere miatt így is körhátrányba került. 

Hat kör után Michelisz újra kiállt a boxba, majd visszatért a pályára. Alighanem már arra használta a futamot a csapat, hogy ellenőrizze az autót, illetve adatokat gyűjtsön, hiszen november 14-15-én ugyanerre a pályára tér vissza a WTCR a 2020-as idényzáróra.

A pontversenyt a francia Yann Ehrlacher vezeti, Tassi Attila a 12., Michelisz a 14. helyen áll.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....