Lincoln
A Lincoln tavaly a New Yorki Auto Show-n mutatta be a minden tekintetben fényűző koncepció autóját, a Continental Conceptet, amellyel az új Continental modellt akarták beharangozni. Most egy évvel később az amerikaiak a hamarosan érkező új Navigator luxusterepjárójuk sikere érdekében a hűvös és letisztult Navigator Concepttel akarják elkápráztatni a közönséget.
Az új Navigator Concept a Continentallal megkezdett utat követi, amit a Lincolnnál egyszerűen csak „csendes luxusnak” neveznek. „Az új Navigator Concept csak megerősíti azt az elkötelezettségünket, hogy a vásárlóinknak elegáns, magabiztosan erős és stressz mentes járműveket kínáljunk” – nyilatkozta a Lincoln elnöke, Kumar Galhotra.
„Megmutatjuk a rajongóinknak, hogy olyan járműveket gyártunk, amik mindenben meghaladják a várakozásaikat, anélkül, hogy hivalkodnának az utakon.”
A Navigator Concept formája a végletekig letisztult, elegáns, az első lökhárítótól a hátsóig egy teljesen új formai koncepció, amit az is jól szimbolizál, hogy a Lincoln formatervezői szakítottak az egyik legrégibb márkavédjeggyel az osztott hűtőráccsal is. De azért a hűtőrács csepp alakú nyílásain ott díszeleg büszkén a hatalmas 3D-s Lincoln embléma.
Egy Navigator méretű hatalmas SUV sohasem kelthet maradéktalanul sportos benyomást, a Lincoln tervezői azonban jó munkát végeztek. A Navigator Concept a magas, elől kicsit lekerekített motorháztetejével, a hátrafelé enyhén elkeskenyedő, áramvonalas, kicsit Range Roveres csomagtartójával, az enyhén lejtő tetővonalával és a sötétített C és D oszlopaival kifejezetten könnyed és sportos jelenség. Ugyanakkor az erősen definiált oldalvonalaival és éleivel a Navigator továbbra is egy robusztus jármű benyomását kelti, amely otthona a hatalmas nyílt tér és bármikor kész egy kis kalandra.
Az autó világoskék fényezése is utal rá, hogy a Lincoln tervezői a luxus jachtoktól és vitorlás hajóktól merítettek ötleteket. A Navigator Concept például rendelkezik egy ötletes szekrény rendszerrel, ahol a vitorlás sport és más tengeri kikapcsolódásokhoz szükséges kellékek, felszerelés, ruházat helyezhető el kényelmesen.A koncepció legnagyobb gegje és talán a leghasznosabb elképzelése a hatalmas szárnyas ajtó, ami igazán kényelmessé teszi a bejutást. Ha pedig bejutottunk, akkor a beltérben nemes anyagok, 30 irányba állítható ülések, hatalmas érintőképernyő, a fejtámlákba épített kijelzők, Wi-Fi, és prémium Revel audió rendszer teszi pihentetővé a kalandokat.
A jelenleg futó Navigator modellhez hasonlóan a Navigator Concept mozgatásáról is egy 3.5 literes, duplaturbós V6-os erőforrás gondoskodik, a motor teljesítményét azonban 20 lóerővel növelve kerek 400 lóerőre emelték a mérnökök. A teljesítmény maradéktalan és biztonságos kihasználását pedig a Fordtól megszokott módon széleskörű elektronikus arzenál segíti, így az autóban ütközésmegelőző rendszer, gyalogos felismerő és automatikus fékező rendszer, sávtartó automatika, mely enyhe vibrációval és kormánykorrekcióval segíti a sávban maradást, valamint parkoló asszisztens és egy 360 fokos kamera rendszer is van.