Lexus

A Lexusnak még sosem volt olyan jó éve, mint idén

2019.06.25.

A már tavaly is rekordértékesítéséket produkáló japán prémium márka január és május között 297107 új járművet értékesített világszerte, ami 8%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Lexus idén Európában három új modellel, az RC sportkupé és az ES felsőkategóriás luxuslimuzin legújabb generációval, valamint az vadonatúj, elődmodell nélküli UX kompakt crossoverrel erősítette kínálatát, amelyek mind hozzájárultak a márka sikereihez.

Májusban a márka a kontinensen 7325 új autót értékesített, ami 11%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest, globálisan ugyanakkor még jobban sikerült a hónap: a 62.516 gazdára találó új modell 21%-os bővülést jelent. Ez májusi rekordot jelent a Lexus számára globális szinten, valamint Kanadában, Európában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Kínában, Koreában, Ausztráliában és Latin-Amerikában egyaránt.

A Lexus ugyanakkor a január és május közötti időszakot tekintve is hól szerepelt: a márka az év első öt hónapjában világszerte 297107 járművet értékesített (+8% 2018. január-májushoz képest), míg Európában 33.351 új Lexus talált gazdára (+5%). Ez értékesítési rekordot jelent az év első öt hónapjára vetítve a Lexus számára globális szinten, valamint Kanadában, Európában,  Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Kínában, Koreában, Ausztráliában és Latin-Amerikában egyaránt.

Európában a leggyorsabban növekvő piacok Görögország (+105%), az Adria régió (+49%), Svájc (+44%) és Olaszország (+36%) voltak, más régiókban Szaúd-Arábia a leggyorsabban növekvő piac (+53%), amit Korea (+31%) és Dél-Afrika (+21%) követ.

Európában továbbra is az 9783 darabba továbbra is az NX crossover a legkelendőbb  Lexus modell (9783 db), amit az RX crossover (6964 db) és mindössze április óta kapható és így nagyszerű rajtot vett UX (6600 db) követ. Globális szinten az RX a legkelendőbb modell (76.555 darab, +4%), amit az ES  követ (74.584 darab), ami a márka számára globálisan a legerősebb növekedést produkálta (+54%). Az UX globális eladásai már most elérték a 29.610-es darabszámot.

Az európai Lexus hibrid elektromos értékesítés 17%-al, 23.132 darabra nőtt, ami az európai eladások 69%-át jelenti. A hibridek globális szintű értékesítése 34%.al, 101.184 darabra nőtt, ami a globális eladások 34%-át teszi ki.

Magyarországon a Lexus az év első 5 hónapjában 11,9%-al növelte értékesítéseit, a márka legnépszerűbb modellje itthon is az NX volt (100 db), amit az RX (84 db), a vadonatúj ES (49 db) és a vadonatúj UX (32 db) követ.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....