Lexus

Lexus Zero Gravity: Irány a hold!

2020.01.30.

Egy nemzetközi művészeti és formatervezési magazin, a Document Journal felkérésére, egy leendő holdbéli társadalmat megálmodó összeállítás illusztrációjaként a Lexus európai dizájnstúdiója hét különleges tanulmányt is kifejlesztett. A magazin végül Karl Dujardin álomjárművét, az űrkutatás szélsebes izgalmait megtestesítő Lexus Zero Gravityt választotta ki megjelentetésre az élvonalbeli nemzetközi formatervezők és építészek által megálmodott holdjárók közül. A formai vázlatokat a Lexus fejlett európai dizájnközpontjában, az ED2-ben dolgozták ki, a végleges rajzokban a Lexus LF-30 Electrified tanulmányautó hatása is tetten érhető.

A 2012-ben útjára bocsátott Document  Journal olyan különleges, félévente megjelenő kiadvány, amely neves szerzők és képzőművészek munkáin keresztül taglal észak-amerikai és globális kulturális témákat. A szerkesztők ezúttal a világ minden pontját bejárva kutatták fel azokat a lebilincselő gondolkodókat és formatervezőket, akik aztán részt vettek a Hold-dizájn projektben.

A Lexus forradalmi, futurisztikus formatanulmányai mellett olyan neves építészek vettek részt a holdbéli környezet megálmodásában, mint Shohei Shigematsu (OMA), Dan Wood és Amale Andaos (WORKac), Kulapat Yantrasast (wHY) vagy Lyondon Neri és Rossana Hu. A közös munka eredményeként létrejött praktikus és ezoterikus megközelítést egyaránt alkalmazó, gondolatébresztő tervek központi motívuma az a várható szabadság, amelyet a gravitáció hiánya jelent majd az emberek számára. Mariko Mori eredeti, éteri szépségű munkával állt elő; a 'Frog' ipari formatervező stúdió és a Nike közös erővel álmodtak meg forradalmian újszerű fogyasztási cikkeket; Steve Fuller szociológus és író, az Emberiség 2.0 szerzője egy Hold-kolónia létrejöttének történelmi, szociális és filozófiai következményeit boncolgatta; míg DJ Honey Dijon világhírű lemezlovas exkluzív lejátszási listával festette alá a Hold-élményt. A Lexus európai formatervezési központja, a tavaly októberben a Tokiói Autószalonon hatalmas sikert arató, idén márciusban pedig a Genfi Autószalonon Európában is bemutatkozó LF-30 Electrified tanulmányautót is jegyző ED2 összesen hét pályamunkát fejlesztett ki és adott át a folyóirat hold-dizájn portfoliójába, ezek közül került kiválasztásra a Lexus Zero Gravity.

„Formatervezőink a rövid távú gyárthatóság követelményén túl arra kerestek választ, hogy a fejlett technológiák hogyan változtathatják meg a járművek és vezetőik közötti együttműködést.” – avat be Ian Cartabiano, az ED2 elnöke. „A lehető legjobb pillanatban: az LF-30 fejlesztési folyamatának félidejében kaptuk a felkérést. A projekt révén a dizájnerek tovább álmodhatták az LF-30 projektjét, az utastérben alkalmazott formanyelvet pedig részben a holdjárműveknél is hasznosíthatták.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....