WRC

Latvala vezet a Finn-ralin, hihetetlenül szoros az állás

2019.08.03.

A korábbi háromszoros győztes csak hajszállal vezetett péntek este, pedig hat szakaszt is megnyert. Az első négy versenyzőt mindössze 2,6 másodperc választja el több mint 120 kilométer száguldás után.

Jari-Matti Latvala talán a jövő évi szerződéséért is küzd a Finn-ralin, ami meg is látszott a teljesítményén, hiszen délután átvette a vezetést, amit ki sem engedett a kezéből estig. Igaz, a vetélytársak is remekül mentek, ezért a finn nem tudott elszakadni az üldözőitől. Nyolc szakasz után mindössze 0,6 mp (!) választotta el egymástól az első négy helyezettet, de a nap végére sem nőttek meg nagyon a különbségek.

Jó előjel lehet Latvalának, hogy az elmúlt 16 évből 15-ben az nyerte a Finn-ralit, aki péntek este az élen állt. „Volt pár gyorsasági, ahol nem voltam elégedett magammal, de összességében jó napot zártam, és jó teljesítményt nyújtottam. Amikor ilyen szoros az állás, és ilyen nagy a nyomás az emberen, akkor csak arra kell koncentrálni, hogy harcban maradjuk az első helyért. Holnap is nagy csatára számítok”- nyilatkozta Latvala.

Toyotás csapattársa, Kris Meeke a nap végén mindössze 1,2 másodperccel állt mögötte, pedig őt nagyban hátráltatta, hogy tavaly nem indult ezen a versenyen, ezért nem ismerte a pénteki pályák 80 százalékát. A 2016-os győztes északír versenyzőnek az egyik szakaszon egy kő miatt részben lejött a bal hátsó gumija a felniről, amivel 3 másodpercet vesztett. Igaz, Latvala ugyanígy járt ugyanazon a helyen, de rajtuk kívül mindenki megúszta. Meeke péntek délelőtt egyszer majdnem megpördült nagy sebességnél, de az utolsó pillanatban meg tudta fogni a Yaris WRC-t.

Hogy péntek este ne csak Toyoták álljanak az első három helyen, arról a 2017-es Finn-rali győztese, Esapekka Lappi gondoskodott, aki 1,2 másodperccel Meeke mögött, viszont 0,2 másodperccel Ott Tänak előtt áll az összetettben. A Citroën finn versenyzője úgy tűnik, a nyári szünettel maga mögött hagyta a rossz formáját és a pechszériáját is, ugyanis hibátlan napot produkált a C3 WRC volánjánál. Sokat kockáztatott, egyszer két kerékre állt alatta az autója, de megúszta a meleg helyzeteket, és nem vesztette el a ritmusát.

A világbajnokságot vezető, idén már három győzelmet szerzett Tänak pénteken elsőként volt kénytelen indulni a szakaszokon, vagyis neki kellett takarítania a pályákat a többiek előtt. Ez a délelőtti teljesítményén nem látszott, mert akkor még vezetett az összetettben (több mint 5 másodperccel), délután azonban a junior R2-es autók keskenyebb nyomát neki kellett kitágítania, amivel több időt vesztett. De a rajtpozícióját figyelembe véve így is hihetetlen teljesítményt nyújtott az észt, és jó esélye van rá, hogy szombaton a jobb rajtpozíciójának köszönhetően visszaálljon az élre.

Az ötödik helyet Craig Breen szerezte meg, akinek ez az első világbajnoki versenye a Hyundai csapattal. Az ír pilóta szakaszt is nyert, többször második volt, akkor vesztett időt, amikor délután meglazult a motorháztető bal oldala az i20 WRC-n, és a lebegő alkatrész akadályozta a kilátásban. Breen 14 másodperccel van lemaradva az első helytől, és 0,4 másodperccel megelőzi csapattársát, a szintén remek napot kifogó, szintén szakaszgyőzelmet is szerző Andreas Mikkelsent.

A hatszoros világbajnok Sébastien Ogier nem hibázott, mégis csak a hetedik helyen áll a Citroennel (0,7 másodperccel Mikkelsen mögött), de ő is elismerte, nem tudja tartani a bajnokságot vezető Tänak tempóját. A bajnokságért küzdő három versenyző közül Thierry Neuville volt a legcsalódottabb péntek este. Ő a verseny előtti teszteket esőben futotta, ezért kicsit túl puha volt a Hyundai i20 beállítása a délelőtti pályákon. Délután változtattak a beállításokon, jobb lett a helyzet, de a belga így is több mint fél perc hátrányban várhatja a folytatást.

Teemu Suninen, az M-Sport finnje még nála is lassabb volt. Annyira el volt keseredve a tempója miatt, hogy kínjában az nyilatkozta, újra be fog iratkozni egy autóvezetői tanfolyamra. Aztán utólag kiderült, hogy az első szplitter megsérült reggel a Ford Fiestán, ezért csökkent a leszorítóerő, ami kilométerenként 0,3 másodperc hátrányt jelentett neki.

Szombaton 8 szakasz vár a mezőnyre, a verseny leggyorsabb és leglátványosabb pályái, sok ugratóval megspékelve. Az össztáv 133 kilométer lesz.

 

Az állás péntek este:

1

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1h04m01.1s

2

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1.2s

3

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

2.4s

4

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

2.6s

5

Craig Breen, P.Nagle

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

14.2s

6

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

14.6s

7

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

15.3s

8

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

30.9s

9

Teemu Suninen, J.Lehtinen

M-Sport Ford WRT

Ford

52.6s

10

Gus Greensmith, E.Edmondson

M-Sport Ford WRT

Ford

1m38.3s

11

Kalle Rovanpera, J.Halttunen

Skoda Motorsport

Skoda

3m08.6s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....