Kína
A lassulás legnagyobb vesztesei a kínai autógyártók, piaci részesedésük 42 százalékról 38 százalékra csökkent.
Nem mindegyik külföldi gyártó nyert azonban a hazaiak visszaszorulásával. A Kínában hagyományosan ellenszenvvel kezelt japán márkák, mint a Toyota, Honda és a Nissan piaci részesedése továbbra is csak 5 százalék körül van. Egy 40 000 kínai fogyasztóra kiterjedő felmérés során a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy soha nem venne japán autót.
A General Motors Buick és Chevrolet márkáinak eladása is csökkent a január-májusi időszakban, a tavalyi 8,6 százalékról 8,2 százalékra.
A Kínában viszonylag új piaci szereplőnek számító Ford azonban a sportos SUV-okkal és szedán típusú autóival 3,8 százalékról 4,1 százalékra növelte piaci részesedését.
A külföldi autógyártók közül Kínában továbbra is a Volkswagen áll az első helyen az eladásokat tekintve, tavalyi 13,4 százalékos részesedését 14,4 százalékra tudta növelni. A VW minden kategóriában jelen van, az olcsóbb szedánoktól a SUV-okig kínál autókat - elemzők szerint olyan kedvező áron, hogy a kereskedők csak ritkán adnak kedvezményt rájuk.