elektromos autók
Nemrégiben a Financial Times riasztást adott ki arról, hogy egyre több kínai gyártású elektromos autó parkol Észak-Európa fő kikötőiben. A Chemnitz Automotive Institute szakértői figyelmüket Németországra összpontosították, aggasztó tényt fedezve fel: az országban mintegy 100 000 akkumulátoros jármű vesztegel nem csak a kikötők, hanem a gyárak és a márkakereskedések közelében.
Németországban a 2023-as év rekordszámú eladatlan elektromos autóval zárult, ami a kormány által adott ösztönzők leállításának közvetlen következménye. Lényegében a belföldi kereslet már nem elegendő a hazai termelés felszívására, ez magyarázza az ország exportjának hirtelen növekedését is. Tavaly 786 ezer elektromos autót szállítottak külföldi piacokra, 36 milliárd euró értékben, 58%-kal többet, mint 2022-ben.
Bremerhaven kikötőjében az eladatlan autók exponenciális növekedése figyelhető meg, míg a német média felfedezte nem csak a kínai, hanem a Grünheide-ben gyártott Teslak ezreit is.
A német gyártók felülvizsgálják stratégiáikat az elektromos mobilitásra való áttérés megfékezésére.
Forrás: quattroruote.it