Hyundai i20
Ez az első alkalom, hogy a Hyundai háromajtós karosszériát készített a Volkswagen Polo, az Opel Corsa és a Ford Fiesta vetélytársának szánt i20-asból. A jövő nyáron a kereskedésekbe kerülő i20-as kupét a fiatalabb vásárlóknak szánja a Hyundai, a tervezése ugyanott, a Hyundai rüsselsheimi tervezőközpontjában zajlott, mint az ötajtósnak.
A két karosszériaváltozat csak szemből hasonlít, a kupé az A-oszlop után teljesen máshogy néz ki: a s hátsó sárvédő erősen domborodik, a tető 25 mm-rel alacsonyabb, eltérő a hátsó lámpák, a lökhárító és a C-oszlop kialakítása, valamint megjelent egy tetőszpojler is. Valójában szemből sem egyezik meg a két i20-as külseje, a kupén ugyanis új lökhárító található, amelyen a jellegzetes, hatszögletű hűtőrácsot fordítva helyezték el, alul van a leghosszabb oldala. A változtatásokkal az volt a tervezők célja, hogy a kupé sportosabb, dinamikusabb hatást keltsen, mint a családi autónak alkalmasabb ötajtós, miközben a fejteret leszámítva megtartották a remek helykínálatát.
Két benzines és két dízelmotorral lehet majd megvásárolni az autót, a kisebb, 1,25 literes benzines 84, az 1,4 literes 100 lóerős. Az 1,1 literes, háromhengeres dízel 75, az 1,4-es négyhengeres 90 lóerős, a fogyasztási adatok megegyeznek az ötajtóséival. Csak a kis benzineshez adnak ötfokozatú kézi váltót, a többihez már hat fokozat jár, a nagyobb benzineshez négyfokozatú automata is rendelhető lesz. Nem sokkal a piaci bevezetést követően megjelenik majd a kínálatban a friss fejlesztésű egyliteres, háromhengeres benzines turbómotor is 100, illetve 120 lóerővel.
A háromajtós i20-as gyártását februárban kezdik meg a Hyundai törökországi gyárában, Izmitben, az ötajtós egy ideje már készül itt. Valószínűleg a hazai kereskedésekbe jövő tavasszal érkezik meg az autó.