ICDP

Közlekedés 2030-ban

2017.07.06.

Hogyan képzeli el az autózást 2030-ban? Ha belegondolunk, mekkorát változott a világ az elmúlt 13 évben, nyilvánvaló, nem könnyű megjósolni a jövőt, az ICDP kutatói azonban megpróbálkoztak felvázolni jövőképüket, amit most bemutatunk olvasóinknak is. 

Az ICDP kutatói több jövőképet is felvázoltak a nyári találkozón tartott prezentációik során, de a jövőbe látni ők sem képesek, nem látni, melyik szcenárió fog megvalósulni. Épp ezért jövőképeik bemutatása után úgy döntöttek, összeszedik azokat a biztos pontokat, amelyek mentén érdemes elképzelni a közlekedést 2030-ban.

Szerintük a folyamatos urbanizáció hatására a hangsúly egyre inkább a mobilitáson lesz: hogyan lehet gyorsan és hatékonyan közlekedni. Emiatt valószínűsítik, hogy a magánszemélyek által regisztrált új személygépjárművek száma csökkeni fog, köszönhetően elsősorban annak, hogy egyre kevésbé lesz az autó a legracionálisabb megoldás, hiszen havonta jelennek meg innovatív mobilitási koncepciók, amelyek megkönnyítik a városlakók közlekedését.



Úton a jövőbe                                                                                              Forrás: Pinterest

Ahogy korábbi cikkünkben már kifejtettük, az önvezető autók kora még nem jön el, 2030-ban sem lesz jellemző, hogy reggel újságot olvasunk, vagy éppen reggelizünk munkába menet az autóban. Az önvezető autók hosszú átmeneteken át fognak elterjedni, amihez nem elég másfél évtized. Szerintük az automata járművek elterjedésének egyik fontos korlátja, hogy a közlekedők jelentős része nem akarja majd elfogadni az új technikát, márpedig az autógyárak feladata ügyfeleik kiszolgálása, épp ezért nem valószínű, hogy 2030-ban már önvezető autók járjanak a városainkban.

És mi a helyzet az alternatív erőforrásokkal? Jelenleg az elektromos autó a sláger, de hogy az elektromos meghajtás ilyen rövid idő alatt kiszorítaná a hagyományos erőforrásokat, valószínűtlen. Persze ahogy fejlődik a technika, az elektromos autó egyre több vásárló számára lesznek megfizethető és kompromisszumok nélküli megoldás. Ehhez szükséges a technika fejlődése, tehát egyre nagyobb hatótávok, rövid töltési idővel párosulva. Az innováció elején minden technika drága, így van ez az elektromos autókkal is, de idővel az árak csökkenni fognak, így a világ számos pontján lehet logikus választás egy elektromos meghajtású jármű vásárlása. Azonban az ICDP kutatói határozottan állítják: 2030-ban a hagyományos erőforrások továbbra is a piac nagyobb részét fogják uralni, ha az arányok változnak is.

Az eltérő igények miatt a jövő várhatóan más lesz a nagyvárosokban és a vidéken élők számára. Míg előbbiek számára az egyre több lakos és jármű miatt könnyen lehet, hogy nem az autó lesz a leghatékonyabb megoldás, vidéki területeken továbbra is az autó lesz az elsőszámú közlekedési eszköz. Természetesen idővel a kevésbé sűrűn lakott területek lakói számára is megjelennek az innovatív megoldások, azonban amíg a városok rengeteg lehetőséget tartogatnak, az innováció élharcosai nem fognak a vidék felé fordulni. Így biztosak lehetünk benne, hogy 2030-ban is rengetegen saját autójuk kormánya mögött ülve fognak eljutni céljukhoz.



Vajon hogy fognak kommunikálni autóink?                                                      Forrás: Wired

Az, hogy minden kapcsolódik mindenhez, nem újdonság, de autóink egyelőre nem annyira részei a dolgok internetének, mint lehetnének. Ehhez egy nagyon fontos kérdést kell megválaszolni: a járművek használói kivel, milyen információt hajlandóak megosztani. Nem kérdés, ez a vita 2030-ban is aktuális lesz, hiszen mindkét álláspont teljesen logikus: ha minden adatunkat megosztjuk, jobb szerviz és javítási szolgáltatásokat kaphatnánk, de ugyan ki akarja, hogy az autógyárak ne csak autójáról, hanem közlekedési szokásairól is mindent tudjanak. A dilemma feloldásához talán generációváltás kell, a jelenlegi vásárlók nem feltétlenül szeretnék, hogy mindent tudjanak róluk, de talán a későbbi generációk már hajlandóak feláldozni a névtelenséget a hatékonyabb és jobb minőségű szolgáltatásokért. 

De hol fogjuk megvásárolni ezeket a többé vagy kevésbé digitalizált járműveket? Az ICDP-nél biztosak abban, a kereskedések száma továbbra is csökkeni fog, egyre kevésbé éri majd meg fenntartani egy szalont. Aki mégis így dönt - márpedig sokan lesznek így - azoknak szolgáltatások egyre szélesebb körét kell kínálniuk ügyfeleiknek, ha talpon akarnak maradni az egyre kiélezetebbé váló versenyfutásban. 

A világ változik, bármikor jöhet egy teljesen új megoldás, ami mindent felforgat, de ha mégsem találjuk meg időközben a közlekedés szent grálját, a most bemutatott elképzelések jó eséllyel kisebb-nagyobb mértékben meg fognak valósulni. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....