Mazda6
Noha még szerepel a Mazda konfigurátorában, de hamarosan kifut a jelenlegi remek Mazda6 generáció, amit nem csak azért fogunk hiányolni, mert gyönyörű, hanem azért is, mert az egyik, ha nem a legjobban vezethető felső-középkategóriás szedánról és kombiról van szó. Jogos aggodalom tehát, hogy lesz-e utódja a Mazda6-nak, és bár számtalanszor, számtalan formában felmerül az utódlás kérdése, igazából egyelőre nem kaptunk rá választ, legalábbis itt Európában. Kínában ugyanis bemutatkozott a Mazda EZ-6, ami egy elektromos, felső-középkategóriás szedán, a Changannal közösen fejlesztett kínai EPA1 padlólemezen.
4921 mm hosszú, 50:50 tömegelosztással, akár 600 km hatótávval, és később érkezik belőle egy Range Extenderes, azaz hatótáv-növelős változat is, amivel akár 1000 km-es hatótávot is ígérnek neki. Közeli rokonsága miatt valószínűleg a Deepal SL03 hajtásláncait kaphatja meg, amit jelenleg 58,9 kWh-s, valamint 66,8 kWh-s akkumulátorokkal kínálnak, míg a 215 vagy akár 255 lóerős villanymotorok a hátsó tengelyt hajtják. A dizájn felismerhetően Mazda, odabent viszont hozza a modern kínai autók átlagát, például egy 14,6-colos infotainment kijelzővel, ami leuralja a minimalista belteret. Gyártását év vége felé kezdhetik meg.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!