Akkumlátor
Hogyan kezelik a műhelyek és a szervizek az akkumulátorproblémákat? A Ctek reprezentatív felmérést készíttetett erről a kérdésről. Az információk szerint több mint 700 műhelyüzemeltető, mester és szakmunkás vett részt a felmérésben Németországból, Ausztriából és Svájcból.
A három évvel ezelőtti adatokhoz képest a válaszadók 76,9%-ának műhelyében több akkumulátorproblémával küzdő jármű van. A tendencia csupán 23,1 % esetében csökkenő. Arra a kérdésre, hogy "tíz járműből hánynak van akkumulátorproblémája", a résztvevők 70,6 %-a egy-kettő, 19,3 %-a három-öt járműre válaszolt. Az 5,1 %-nak még az akkumulátorral is minden második járműnél vannak komplikációk. Összesen a vállalatok 95 %-a szembesül ezzel a problémával.
A Ctek szerint még inkább megdöbbentő, hogy a válaszadóknak csak 61,1 %-a tölti fel az ügyfelek járműveinek gyenge akkumulátorait, és alig 40 % tagadja meg ezt. A rendszeres karbantartást vizsgálva világossá válik, hogy 63,3 %, azaz a válaszadók mintegy kétharmada kínál akkumulátortöltést, és csak 11,7 % számít fel díjat ezért a szolgáltatásért. A többség, 51,6% ingyenesen nyújtja ezt a szolgáltatást. A felmérésben részt vevő vállalatok 36,7%-a egyáltalán nem kínál akkumulátortöltést. "Így a műhelyek és szervizek közel fele, 48,4%-a hagyja el a többletforgalom - és ezáltal az elégedett ügyfelek - lehetőségét" - áll a közleményben.
Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.