Autós Nagykoalíció
Az elnök úgy fogalmazott, elrepült mellettünk az idő az elmúlt évtizedben, mindent újra kell gondolni. Az ANK arról szeretné meggyőzni a szülőket és a gyerekeket, hogy szeressék meg az autót, szeressék meg a járműveket, s autószerelőként a mobilitást segítsék, vagy éppen mérnökként új autókat álmodjanak meg. Az országos tanulmányi versenyen negyven szakképző iskola diákjai vesznek részt.
Knezsik István, az ANK elnöke
Sok-sok kampányt indítottunk, hogy milyen közlekedési szokáshoz milyen hajtáslánc a jó – fogalmazott az elnök. – Ezt most hangsúlyosabban tesszük, s mindenkit jó szívvel várunk, aki csatlakozni szeretne az ANK mobilitást segítő csapatához.
Hiszem azt, hogy vissza kell menni Mátyás királyig, a kocsiig, hogy az utazás újra élmény legyen – folytatta gondolatait Knezsik István, aki szerint nem fordítunk kellő figyelmet azokra a csodálatos értékekre, amelyek körülvesznek bennünket. Legyen az a kocsi Kocsimúzeum vagy éppen a Ménesbirtok kocsimúzeum.
Aki nem ismeri a múltat, nem érdemli meg a jövőt – fogalmazott a Rádió 7 stúdiójában az elnök a Kocs községben élő egykori mestereket utalva, akik a szekérből kocsit alkottak, s ezzel beírták nevüket a történelemkönyvekbe. A magyar alkotók – legyenek azok mérnökök, feltalálók, designerek - azóta is folyamatosan hozzájárulnak ahhoz, hogy a közlekedés élmény legyen.
Elkeserítő látni, hogy sok mai gyerek utazás közben nem a tájat nézi, nem az utazást élvezi, hanem a telefonját nyomkodja – folyatta gondolatait Knezsik István. – Pedig egy autóban sokszoros tudás van a telefonhoz képest, elektronikában is, informatikában is. Érdekes, innovatív világot élünk. 10-12 hajtáslánc van egyidejűleg velünk, és senki nem tudja, melyik lesz a győztes.
Knezsik István Palkovics László miniszterrel A magyarok a világ járműgyártásában kiállításon.
A beszélgetés során a közlekedésbiztonság is szóba került. Az ANK által is támogatott Tóbiás és Balambér, akik a gyermekeket nevelik tudatos és biztonságos közlekedésre, immár a zöld mobilitásra és a fogyatékkal élők segítésére is kiemelt figyelmet fordítanak.
Számomra döbbenetes módon elszabadultak a szabálysértők az utakon, a piros nem számít, a záróvonalat semmibe veszik – mondta el véleményét az elnök. – A mobilitás hetében környezetvédelmi ellenőrzéseket is tartottak. Nagyon helyes. Mindennap kellene. A stúdió felé jövet két olyan autó is megelőzött, hogy utána alig kaptam levegőt. Rejtélyes módon az EU csak az új autókkal foglalkozik, miközben a járműipar és új autó tettek a legtöbbet a Föld megmentéséért.
Ahogy a focihoz, úgy az autókhoz is mindenki ért Magyarországon – jelentette ki az elnök, aki szerint a 2015 óta gyártott autókat már gyári támogatás nélkül nem lehet megjavítani, az ehhez szükséges informatikai háttér a szakszervizekben áll rendelkezésre. Az üzembiztonság nagyon fontos, ehhez autószerelők kellenek, akik megérdemelnék a nagyobb megbecsülést, mert a mindennapi mobilitást nekik köszönhetjük.
Az egyórás beszélgetés során az őszi közlekedési veszélyek is szóba kerültek. A megfelelő abroncs, hét fok alatt téli gumi cseréje, a látni és látszani elv jegyében a fényszórók és helyzetjelzők ellenőrzése - és szükség esetén cseréje - életmentő lehet.
A máshol elvesztegetett időt a közlekedők ne az utazás során akarják behozni, mert ebből könnyen baleset lesz, s annak lelki és fizikai terhével kénytelen lesz együtt élni az, aki balesetet szenvedett - hívta fel a figyelmet a türelmes, toleráns és segítőkész közlekedés fontosságára az Autós Nagykoalíció elnöke.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!