Chery

A kínai autópiac furcsaságai: zuhan az autó ára, mielőtt piacra dobnák

2024.05.09.

A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az autógyártókat, hogy magukhoz csalogassák a vásárlókat, ez pedig néha furcsa, ámde ötletes piaci stratégiákat szül.

Az erős árverseny miatt – amelyet nem utolsósorban a Tesla kényszerített rá a kínai autópiacra - a vállalatoknak gyorsan kell reagálniuk a hullámzó keresletre, és eme tálentumról jól tanúskodik a hamarosan piacra kerülő Chery Fulwin T9-es árképzése.

Az elektromos crossover április 18-án került kereskedelmi forgalomba, ára 160 - 200 ezer jüan (7,7 – 9,6 mFt) között mozog. A kereslet élénkítésére a cég különös ajánlott tett a majdani vásárlóknak: ha a megrendelések száma meghaladja a húszezer darabot, az autó ára húszezer jüannal csökken, ami testvérek között is 12,5-10 százalékos áresést jelent felszereltségtől függően. Az autót ráadásul jelképes összegért, 9,9 jüanért (kb. ötszáz forint) lehet megrendelni.

Cheryhez rövid idő leforgása alatt több mint 25 ezer megrendelés érkezett a közepes méretű utcai terepjáróra, így a vállalat teljesítette ígéretét. Ennek eredményeként a Fulwin T9 új ára most már 140 ezer jüantól kezdődik. De a vállalat tovább emelte a tétet, s bejelentette, hogy ha a megrendelések száma eléri a 40 ezer darabot az értékesítés második negyedévre tervezett hivatalos megkezdése előtt, az autó ára további ötezer jüannal csökken. Így előfordulhat, hogy mire piacra kerül a megrendelt gépkocsi, az ára felszereltségtől függően 15,6-12,5 százalékkal csökken az eredetileg meghirdetett árához képest.

El kell ismerni, hogy ez nagyon leleményes és csalogató árképzési stratégia egy olyan országban, amelyet többé-kevésbé vezérelt vagy szocialista piacgazdaságnak szoktak mondani, de ahol az autópiac átütő sikerrel teszi magáévá a nyugati piaci mintákat, és példátlan tempóval fejlődik. A Chery szédületes iramot diktál a kínai autók „kísérleti terepén”, Oroszországban, ahol a külföldi autók közül ez a legjobban eladott márka. De a vállalat már rástartolt az európai piacra is, a minap a spanyol EV Motorsszal alapított vegyesvállalatot elektromos járművek gyártására. A Chery hamarosan Magyarországon is megveti a lábát: a Genius Automotive Europe Kft. április végén írt alá megállapodást a Cheryvel, hogy hazánkban képviselje a vállalatot.

Ami pedig Chery Fulwin T9-est illeti. A szabadidő autó méretei: 4795 x 1930 x 1738 mm, tengelytávja 2770 mm. Egyaránt kínálják öt és hétszemélyes változatban. A Fulwin T9 hajtáslánca hibrid, egy másfél literes benzinmotorból és az első tengelyen elhelyezett villanymotorból, illetve DHT sebességváltóból áll. Az autó összteljesítménye 360 ​​lóerő, nyomatéka pedig 530 Nm. Az elektromos hatótáv eléri a 120 km-t, a teljes hatótáv pedig meghaladja az 1400 kilométert. S hogy belülről milyen extramodern, arról a fentebb kép tanúskodik.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.03.06
A SEAT S.A., a spanyol kormány Ipari és Turisztikai Minisztériuma, a Generalitat de Catalunya, a....
2025.03.06
Kérészéletűnek bizonyult az elektromos teherautók piacára nemrégiben berobbant Nikola Corporation:....
2025.03.06
Már 2026-ban színre léphet a két éve bemutatott Kayoibako koncepciójármű sorozatgyártásig érlelt....
2025.03.06
Kína az ellentétek országa, kiváltképpen, ha autóipari mércével vizsgáljuk. Gyártanak ott minden....
2025.03.06
Az IVECO, az Iveco Group márkája, amely nehéz-, közép- és könnyű-tehergépkocsikat tervez, gyárt és....
2025.03.06
A Sauber Forma–1-es csapat projektmenedzser-gyakornokaként az első felfüggesztés projektjein....
2025.03.06
Nem a Toyota az egyetlen piaci szereplő, amely a szívén viseli az emissziómentes mobilitás ügyét: a....
2025.03.06
Életét vesztette egy 24 éves nő, miután elgázolta egy autóbusz a szlovákiai Turanyban (....
2025.03.06
Az Európai Járműlogisztikai Szövetség (ECG) jelentése szerint 25 százalékkal nőtt a Kínából....