Chery
Az erős árverseny miatt – amelyet nem utolsósorban a Tesla kényszerített rá a kínai autópiacra - a vállalatoknak gyorsan kell reagálniuk a hullámzó keresletre, és eme tálentumról jól tanúskodik a hamarosan piacra kerülő Chery Fulwin T9-es árképzése.
Az elektromos crossover április 18-án került kereskedelmi forgalomba, ára 160 - 200 ezer jüan (7,7 – 9,6 mFt) között mozog. A kereslet élénkítésére a cég különös ajánlott tett a majdani vásárlóknak: ha a megrendelések száma meghaladja a húszezer darabot, az autó ára húszezer jüannal csökken, ami testvérek között is 12,5-10 százalékos áresést jelent felszereltségtől függően. Az autót ráadásul jelképes összegért, 9,9 jüanért (kb. ötszáz forint) lehet megrendelni.
Cheryhez rövid idő leforgása alatt több mint 25 ezer megrendelés érkezett a közepes méretű utcai terepjáróra, így a vállalat teljesítette ígéretét. Ennek eredményeként a Fulwin T9 új ára most már 140 ezer jüantól kezdődik. De a vállalat tovább emelte a tétet, s bejelentette, hogy ha a megrendelések száma eléri a 40 ezer darabot az értékesítés második negyedévre tervezett hivatalos megkezdése előtt, az autó ára további ötezer jüannal csökken. Így előfordulhat, hogy mire piacra kerül a megrendelt gépkocsi, az ára felszereltségtől függően 15,6-12,5 százalékkal csökken az eredetileg meghirdetett árához képest.
El kell ismerni, hogy ez nagyon leleményes és csalogató árképzési stratégia egy olyan országban, amelyet többé-kevésbé vezérelt vagy szocialista piacgazdaságnak szoktak mondani, de ahol az autópiac átütő sikerrel teszi magáévá a nyugati piaci mintákat, és példátlan tempóval fejlődik. A Chery szédületes iramot diktál a kínai autók „kísérleti terepén”, Oroszországban, ahol a külföldi autók közül ez a legjobban eladott márka. De a vállalat már rástartolt az európai piacra is, a minap a spanyol EV Motorsszal alapított vegyesvállalatot elektromos járművek gyártására. A Chery hamarosan Magyarországon is megveti a lábát: a Genius Automotive Europe Kft. április végén írt alá megállapodást a Cheryvel, hogy hazánkban képviselje a vállalatot.
Ami pedig Chery Fulwin T9-est illeti. A szabadidő autó méretei: 4795 x 1930 x 1738 mm, tengelytávja 2770 mm. Egyaránt kínálják öt és hétszemélyes változatban. A Fulwin T9 hajtáslánca hibrid, egy másfél literes benzinmotorból és az első tengelyen elhelyezett villanymotorból, illetve DHT sebességváltóból áll. Az autó összteljesítménye 360 lóerő, nyomatéka pedig 530 Nm. Az elektromos hatótáv eléri a 120 km-t, a teljes hatótáv pedig meghaladja az 1400 kilométert. S hogy belülről milyen extramodern, arról a fentebb kép tanúskodik.