amerikai autó

Csődvédelmet kért az ígéretesnek indult Nikola

2025.03.06.

Kérészéletűnek bizonyult az elektromos teherautók piacára nemrégiben berobbant Nikola Corporation: az ígéretesnek indult amerikai elektromos márka részvényei egy év leforgása alatt 95 százalékot estek, ezért a startup csődvédelmet kért maga ellen.

A Nikola ezzel csatlakozott a közelmúltban hasonló sorsra jutott Fiskerhez, Proterre-hez és a Lordstown Motorshoz.

A phoenixi székhelyű cég - amely neve Nikola Teslától eredeztethető - már egy ideje a csőd szélén állt. Az ígéretesnek indult vállalat bajait a gyenge kereslet és a zuhanó részvényárfolyamok okozták, no meg az is, hogy a cég alapítóját, Trevor Miltont négy év börtönbüntetéssel sújtották csalás miatt.

A Nikola Corporation teljes vagyona 500 millió és egymilliárd dollár között mozog, a tartozásai pedig egy- és tízmilliárd dollár között. Így nem csoda, hogy a vállalat csődvédelmet kért.

"A többi elektromos járműipari vállalathoz hasonlóan mi is számos piaci és makrogazdasági tényezővel szembesültünk, amelyek befolyásolták a működési képességünket" - mondta Steve Girsky, a Nikola vezérigazgatója. A vállalat erőfeszítései nem voltak elegendőek a jelentős problémák leküzdésére, és az igazgatóság megállapította, hogy a csődeljárást szabályozó jogszabály alkalmazása jelenti a legjobb lépést a társaság és a befektetők számára, s hogy a vállalat talpon tudjon maradni, amire nem sok esély mutatkozik a jelenlegi piaci körülmények között.

A csődről szóló hírek szinte hihetetlenek, tekintettel arra, hogy alig öt éve, amikor tetőfokára hágott az elektromosítási divat – a Nikolát értékesebbnek mondták a százhuszéves múltra visszatekintő Fordnál. A Nikola piaci kapitalizációja 27 milliárd dollár volt 2020-ban, annak ellenére, hogy akkoriban egyetlen járművet sem adott még el. Ezzel egy időben több milliárd dolláros szerződést írt alá a GM-mel: a konszern a startup részvényeinek 11 százalékát kapta, cserébe pedig garantálta a Nikola akkumulátorellátását, megosztotta vele a hidrogéntechnológiáját.

Nikola Badger elektromos pickupja 919 lóerős volt, és 966 km-es hatótávolságot tett meg,  de a gyártása soha sem kezdődött el. Négy éve amerikai utakon megjelentek a Nikola első nyergesvontatói, de több tűzeset után a társaság kénytelen volt biztonsági visszahívást kezdeményezni, ami megtörte a cég lendületét. És szög volt a koporsóján az, hogy  alapítóját, Trevor Miltont csalásban bűnösnek találták egy reklámvideó meghamisítása miatt, és azért, mert bennfentes kereskedelmet folytatott, és hamisan tájékoztatta a potenciális befektetőket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.03.06
A SEAT S.A., a spanyol kormány Ipari és Turisztikai Minisztériuma, a Generalitat de Catalunya, a....
2025.03.06
Kérészéletűnek bizonyult az elektromos teherautók piacára nemrégiben berobbant Nikola Corporation:....
2025.03.06
Már 2026-ban színre léphet a két éve bemutatott Kayoibako koncepciójármű sorozatgyártásig érlelt....
2025.03.06
Kína az ellentétek országa, kiváltképpen, ha autóipari mércével vizsgáljuk. Gyártanak ott minden....
2025.03.06
Az IVECO, az Iveco Group márkája, amely nehéz-, közép- és könnyű-tehergépkocsikat tervez, gyárt és....
2025.03.06
A Sauber Forma–1-es csapat projektmenedzser-gyakornokaként az első felfüggesztés projektjein....
2025.03.06
Nem a Toyota az egyetlen piaci szereplő, amely a szívén viseli az emissziómentes mobilitás ügyét: a....
2025.03.06
Életét vesztette egy 24 éves nő, miután elgázolta egy autóbusz a szlovákiai Turanyban (....
2025.03.06
Az Európai Járműlogisztikai Szövetség (ECG) jelentése szerint 25 százalékkal nőtt a Kínából....