EuroNCAP
A brüsszeli székhelyű szervezet megalapítása óta radikális változáson ment keresztül az autógyártás, mert az általuk végzett töréstesztek nemcsak az autósok szemléletét változtatták meg a vezetés közbeni biztonsággal kapcsolatban, hanem a járművek eladhatóságát is befolyásolják.
A most bevezetésre kerülő kétszintű rendszerrel azokat a gépjárművezetőket akarják megcélozni, akik „úgy gondolják, hogy a légzsák és a biztonsági öv elég a teljes biztonsághoz” az autóban. 2016 januárjától ugyanis a maximális öt csillagot csak azok az új autók kaphatják meg, amelyek fel lesznek szerelve olyan biztonsági berendezésekkel is, mint AEB (automatikus vészfékező rendszer), gyalogosérzékelő és a sávelhagyásra figyelmeztető.
A változtatás szükségességét az indokolja, hogy a meglévő rendszer alapján az autók 80 százaléka eléri a maximális pontszámot a törésteszten. A szervezet főtitkára Michiel van Ratingen szerint „ha minden autó megkapja az öt csillagot, elvész az információ”, vagyis a vásárlók nem látják a valódi különbségeket biztonsági szempontból.
2016-tól csak azok az autók kaphatják meg az öt csillagot, amelyek rendelkeznek a legújabb baleset-megelőzési rendszerek mindegyikével. Ez természetesen meg fog mutatkozni a listaárban, de a jó hír az, hogy a biztosítási díjak alacsonyabbak lehetnek az ötcsillagos autók esetében.