Németország

Két német miniszter szerint az Euro 7 miatt leépítések lesznek

2023.02.13.

Az Euro 7 károsanyag-kibocsátási szabvány továbbra is ellentmondásos. Volker Wissing német közlekedési miniszter és Steffi Lemke szövetségi környezetvédelmi miniszter is kifejtette kritikáját – írja az automobilwoche.de.

 

Volker Wissing Fotó: FDP

Volker Wissing szövetségi közlekedési miniszter az Európai Bizottság Euro 7-es kibocsátási szabványra vonatkozó terveire tekintettel óva intett a túl szigorú szabályozástól és a munkahelyek leépítésétől. „A szabályozásnak elő kell segítenie a mobilitást, nem pedig akadályoznia” – magyarázta az FDP politikusa. A szabályozás okozta szisztematikus hiány nemcsak az e-mobilitás további felfutását, hanem az egyre több munkahelyet is veszélyeztet.

"Amikor a járművek egyre drágábbak anélkül, hogy környezetbarátabbak lennének, a mobilitás luxuscikké válik" - mondja Wissing. „Szükségünk van a térségben való részvételre egyéni mobilitáson keresztül – a jövőben is.”

Ellentmondásos új kibocsátási szabvány

Novemberben az EU Bizottsága előterjesztette a szigorúbb kibocsátási előírásokra vonatkozó javaslatait. A közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban. Az új szabványoknak tisztább járműveket kell biztosítaniuk az utakon, és jobb levegőminőséget kell biztosítaniuk a polgárok egészségének és a környezetnek a védelme érdekében. Az Euro 7 várhatóan 2035-ig 35 százalékkal, az autóbuszok és teherautók nitrogén-oxid-kibocsátását pedig több mint 50 százalékkal csökkenti majd.

"Amikor az autóipar arra figyelmeztet, hogy a szabályozás szükségtelenül drágítja a járműveket és akadályozza az e-mobilitás felgyorsulását, azt nagyon komolyan kell venni" - mondta Wissing. "Az EU Bizottsága egyrészt nem követelhet magas klímavédelmi célokat, másrészt nem akadályozhatja meg azok elérését szabályozással." A belső égésű motor képes kombinálni a klímavédelmet és a mobilitást szintetikus üzemanyagokkal. "Európa nem akadályozhatja meg ezt a technológiai megoldást."

Hátrányok a német autóipar számára

Bajorország, Baden-Württemberg és Alsó-Szászország autonóm tartományok arra kérték a szövetségi kormányt, hogy ne fogadja el az Európai Bizottság Euro 7-es kibocsátási normára vonatkozó terveit. A megvalósítás esetén a három tartomány jelentős hátrányoktól tart a német autóipar számára – áll a három miniszterelnök Olaf Scholz (SPD) kancellárnak írt levelében.

Az új kibocsátási irányelvet 2025 júliusától kell alkalmazni az újonnan regisztrált járművekre. Az Európai Parlamentnek és az uniós tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk a Bizottság javaslatait. Jelenleg folynak a tárgyalások. A következő lépésben az uniós országoknak és a Parlamentnek megállapodásra kell jutniuk, mielőtt a szabályok hatályba léphetnek. Elméletileg ezért néhány változtatás még elvégezhető a Bizottság javaslatán – írja a német portál.

A szövetségi környezetvédelmi miniszter is bírálja a rövid bevezetési időszakokat

Az Euro 7-es kibocsátási szabvány körüli vitában Steffi Lemke környezetvédelmi miniszter arra figyelmeztet, hogy az autóipar túlterhelt lesz. Mindenekelőtt a rövid határidő okoz aggodalmat.

Steffi Lemke szövetségi környezetvédelmi miniszter Fotó: Bundestag/ Achim Melde

Steffi Lemke környezetvédelmi miniszter követeli, hogy az új Euro 7-es kibocsátási szabvány követelményeinek teljesíthetőnek kell lenniük az autóipar számára.

Steffi Lemke szövetségi környezetvédelmi miniszter támogatja az ipart az autókra és más járművekre vonatkozó szigorúbb szennyezőanyag-határértékekről szóló vitában. "Különösen kritikusak vagyunk az EU Bizottság által tervezett rendkívül rövid bevezetési időszakokkal kapcsolatban" - mondta a "Stuttgarter Zeitung" -nak és a "Stuttgarter Nachrichten"-nek a zöld politikus. Az Euro 7 kibocsátási szabvány bevezetésének megvalósíthatónak kell lennie az ipar számára, hogy meg lehessen őrizni a munkahelyeket.

Az Európai Bizottság novemberben javaslatot tett a szennyező anyagok, például a nitrogén-oxidok határértékeinek felülvizsgálatára. A tervezett Euro 7 szabvány másik újdonsága, hogy szabályozni kell a jövőbeli szennyező anyagokat, például a gumiabroncsok kopásából és fékezéséből származó részecskéket. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókat és a hidrogénüzemű járműveket is érintenék a szabályok. Az uniós tagállamoknak és az Európai Parlamentnek még tárgyalniuk kell a projektről, és meg kell állapodniuk a közös álláspontról. Jelenleg a tervek szerint a szabályok 2025-ben, illetve 2027-ben lépnek életbe a teherautók és buszok esetében.

Az EU Bizottsága szerint a közúti közlekedés a legnagyobb légszennyező forrás a városokban. Becslések szerint a közúti forgalomból származó részecskék és nitrogén-oxid szennyezés 2018-ban körülbelül 70 000 idő előtti halálesetet okozott az EU-országokban és Nagy-Britanniában. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....