gyorsvasút

Két év múlva indul az első tramtrain Szeged és Vásárhely között

2016.06.07.

Reggel és délután 20 percenként viszi majd az utasokat Szeged és Vásárhely közt a tramtrain - az első szerelvény várhatóan 2018 első felében indul.

A vásárhelyi villamosvonal kialakítása 13,25 milliárd forintba kerül, a beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A járműbeszerzés a MÁV-START Zrt. feladata – a működtetés is a MÁV Zrt.-vel közösen –, erre 10 milliárdot költhetnek. 8 járművet vesznek. A tervezésre 855 millió forint állt rendelkezésre, az egész fejlesztést az Unió finanszírozza.

– Várom már a tramtraint, ugyanis Szegedről két éve rendszeresen járok Vásárhelyre busszal vagy autóval – közölte Papp Róbert ügyvéd a delmagyar.hu portállal. – Szegeden a belvárosban élek, vagyis biztos kipróbálom az új közlekedési formát. Lehet, hogy váltok is, ha nekem az kedvezőbb. Egyébként is szeretek vonatozni – tette hozzá.


Ez még a hagyományos. Fotó: Frank Yvette - Délmagyarország

A kivitelezés 2017-ben indulhat, és várhatóan 2018 első felében már járnak a szerelvények Vásárhely és Szeged belvárosa közt. Hódmezővásárhelyen a nagyállomáson, a Kálvin téren, a Kossuth téren, a Hősök terén, a Bartók sétányon és a Népkerti vasúti megállónál áll meg. A kishomokiak is harcolnak egy megállóért, a két város között Algyőn lehet le- és felszállni, Szegeden a Rókusi pályaudvartól az 1-es villamos vonalát követi. Vásárhelyen szempont volt, hogy a megállók biciklivel is megközelíthetők legyenek, és a kocsikon is lehet kerékpárt szállítani. A munkák az előzetes régészeti feltárással megkezdődtek.

A jelenlegi információk szerint csúcsidőben, azaz reggel és délután 20, míg napközben és este 30 percenként közlekedik majd a tramtrain. Az első járat 4 óra 34 perckor, az utolsó 21 óra 44 perckor indul mindkét végállomásról.

Több olyan vásárhelyivel is beszélgettünk, aki csak alkalmanként utazik Szegedre. Azt mondják: szívesen kipróbálnák a tramtraint, és remélik, hogy gyorsabb, kényelmesebb lesz, mint a busz. Pető Gabriella több esztendeje havonta hat-hétszer teszi meg az utat oda-vissza. Várja, hogy két év múlva felülhessen a villamos-vonatra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2025.04.16
Az Európai Unió az év végéig meghosszabbította az engedélymentes fuvarozásii rendet Ukrajnával. ..
2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....
2025.04.15
A tavaly zárt nemzetközi akvizíciók eredményeképpen csaknem 13 százalékkal több új gépjárművet....
2025.04.15
Az Európai Bizottság elindította a DiscoverEU program új pályázati fordulóját. Ennek keretében....
2025.04.15
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés....
2025.04.15
Turbulens időket él át orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye....
2025.04.15
Az egyenruhások 5 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a gépkocsit Karancslapujtő....
2025.04.15
A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer....
2025.04.15
A CUPRA bejelentette a CUPRA Design House érkezését, amely a márka küldetésének középponti elemét....