BMW 5
A következő, G60-as kódnevű 5-ös BMW megtartja a jelenlegi nemzedék által is használt CLAR platformot, de továbbfejlesztett formában - tudta meg bizalmas forrásból a brit Autocar. Az új 5-ös merészebb megjelenésű lesz a mostaninál, agresszívebb orr-résszel és enyhén kupés tetővonallal.
Megmaradnak a jelenlegi F10-es szériában használt négy- és hathengeres, soros motorok, az M550 xDrive 4,4 literes V8-asának (N63) sorsa viszont kérdéses a magasabb szén-dioxid kibocsátása miatt. És mivel ez egy 2008-ban megjelent motor, kérdéses, hogy gazdaságosan hozzá lehet-e egyáltalán igazítani az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírásokhoz.
Valószínűbb, hogy valamelyik plug-in hibriddel fogják pótolni úgy, hogy erősebb villanymotort társítanak majd a sorhatos benzineshez. Csak az M5 marad majd V8-as, de ez is konnektorról tölthető hajtásláncot kap majd több mint 200 lóerős villanymotorral, az összteljesítményt 750 lóerőre saccolják.
A tisztán elektromos változatot i5-nek fogják hívni, ez már külsejében is eltér majd a normál 5-ös szériától, például zárt maszkot fog viselni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!