Volvo

Az új Volvo EX60 lesz az Y modellel vetekedő új generációs crossover

2025.01.10.

Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi legfejlettebbje lesz.

A Volvo egy új elektromos kompakt crossover forgalomba hozatalát tervezi EX60 néven, amely a belsőégésű XC60 mellé kerül majd a kínálatba. A hír egy szeptember 5-i Volvo rendezvényen hangzott el a svédországi Göteborgban, egy nappal azután, hogy az autógyártó bemutatta a ráncfelvarráson átesett XC90 SUV-t, és visszavonta korábbi ambiciózus terveit a 2030-ra tervezett, kizárólag elektromos meghajtású modellcsaládról.

Míg az új EX90 SUV és az ES90 (amely 2025 márciusában fog debütálni) a márka jelenlegi SPA2 modelljén alapul, az EX60 lesz a Volvo első olyan terméke, amely a következő generációs SPA3 platformra épül. Az SPA3 lesz a Volvo eddigi legfejlettebb belső modellje, amely a márka számára költséghatékonyabb járműgyártást tesz lehetővé.

Az új modell egyik meghatározó jellemzői a strukturális akkumulátorcsomagok lesznek, amelyek a Volvo vezetői szerint csökkentik mind a súlyt, mind a költségeket. Az új akkumulátorok emellett kompaktabb és sokkal energiatakarékosabb cellákat tartalmaznak majd, amelyek lehetővé teszik, hogy az autó több energiát tároljon ugyanannyi helyen. A vállalat szóvivője elmondta, hogy a következő generációs villanymotorokkal 93 százalékos hatékonyságot kívánnak elérni, szemben az első EV-k 85 százalékával és a jelenlegi 91 százalékkal.

Az új platformot úgy tervezték, hogy teljesen moduláris legyen, mint egy járműipari Lego-készlet, amelyből az összes soron következő Volvo-modell elkészíthető. A vállalat „Superset Tech Stack”-nek nevezi; ez a hardver, a szoftver és a gyártási modulok szabványosított készlete, amely felcserélhetően használható az egész termékcsaládban. A modularitása mellett az új platform megacastingot is alkalmaz majd, hogy csökkentse az egyes járművekben található alkatrészek számát.

Eközben a Volvo csatlakozik a többi autógyártóhoz, akik újradefiniálják a villamosítási célokat. Jim Rowan vezérigazgató szerint a vállalat továbbra is készen áll különféle elektromos autókkal kiszolgálni majd azokat az ügyfeleket és piacokat, akik a következő néhány évben hajlandóak az átállásra, ugyanakkor hibrideket is kínál majd azoknak az ügyfeleknek, akik erre még nem állnak készen.

„2030-ra az a célunk, hogy 90-100 százalékban elektromos hajtásúak legyünk” - mondta Jim Rowan vezérigazgató. Ezek a számok a vezetékes modelleket tartalmazzák, tehát a plug-in-hibrid és az akkumulátoros elektromos modellek ide tartoznak, de a hagyományos hibridek nem. „Az odáig vezető utat azonban nem lesz könnyű megtenni” - tette hozzá Rowan, és egyes piacokon, például az Egyesült Államokban valószínűleg több időbe telik majd.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....
2025.01.10
Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi....
2025.01.10
Csökkentek a Mercedes-Benz eladásai tavaly, elsősorban a mintegy negyedével kevesebb eladott....
2025.01.10
Túl vagyunk az Év Autója-szavazáson, megvan a 2025-ös nyertes, úgy hívják: Renault 5. És persze a....
2025.01.10
Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében....
2025.01.10
A VDA logisztikai bizottságának elnöke, Simon Motter, a Volkswagen Group Logistics vezetője....
2025.01.10
Egy 27 éves nő és hároméves gyermeke életét veszítette, miután egy személyautó elgázolta őket a 3-....