Chrysler
Az egyedi, gázturbinás koncepció autót először az 1955-ös Turin Auto Show keretein belül mutatták be, majd a Henry Ford múzeumban eltöltött évek után nemrégiben teljes felújításban részesült, és pár nappal ezelőtt, január 16-án, árverésre bocsátották a különleges szerkezetet a Scottsdaleben megrendezett eseményen.
A teljes mértékben elegánsan kivitelezett autón a négyzet alakú csőből készült alváz, a különálló alumínium utastér padlózat, és az ez alá szerelt ”panelalváz” valószínűleg mind a jobb légáramlást próbálták az autó alatt biztosítani. Maga a belső elég spártai a műszerek tömkelegével a műszerfalon, vagy a két, egymáshoz közel lévő ülésekkel.
Eredetileg nem az azóta elhíresült gázturbinás hajtóművel szerelték fel, hanem egy négyhengeres Chrsyler motorral. Azonban a jelenlegi tulajdonos egy kompakt, 70 lóerős, egyfokozatú AiResearch turbinával dobta fel a kocsit, így több mint 60 évvel ezelőtt egy autóipari álom valóra válhatott.
A jelenlegi tulajdonos elmondása szerint a modellezést számítógépen végezték, illetve a szélcsatornás tesztek megmutatták, hogy a gázturbina 257 km/h maximális sebességig tudja elröpíteni a Gildát. Még mindig az eredeti CEAT diagonál abroncsok vannak rajta, és a kornak megfelelő fékkel ás felfüggesztés alkatrészekkel szerelték fel.