Volkswagen
„A világ piacain tapasztalható, kihívásokkal teli működési környezettel és ennek a Volkswagen márkára gyakorolt hatásaival az idei évben is számolnunk kell. Ennek fényében elégedett vagyok azzal, ahogy indult az év” – összegezte a helyzetet Jürgen Stackmann, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja. Stackmann hozzátette: „Egyértelmű, hogy igen küzdelmes év elé nézünk. Nem csupán a kiszállítások tekintetében, de a szervizes kollégák szempontjából is.” A hatóságok által elfogadott, dízel motorokat érintő műszaki intézkedések most indultak és egyelőre jól haladnak. „Ez az eddigi legnagyobb kihívás, ami szervezeti szinten a szervizhálózatunkat érinti.” – tette hozzá Stackmann. Partnereink nagyszerűen felkészültek és mindent megtesznek, hogy az ügyfelek számára a szervizlátogatás a lehető legkellemesebb legyen.
A vállalat több, mint 121 100 járművet adott át ügyfeleinek az európai piacokon az év első hónapjában. Nyugat-Európában a kiszállítások közel változatlanok maradtak (-2,6 százalék). Ezzel szemben Közép- és Kelet-Európában az oroszországi helyzet miatt a kiszállítások 6,3 százalékkal estek vissza. A márka hazai piacán, Németországban több, mint 40 000 járművet vehettek át új tulajdonosaik.
Jürgen Stackmann - a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és az értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagja
Az észak-amerikai régióban 38 600 kiszállítást könyvelhetett el a márka, amely 7,6 százalékos visszaesés tavaly januárhoz képest. A Dél-Amerikában tapasztalható általános piaci környezet továbbra is komoly kihívásokat tartogat a márka számára.
A Volkswagen a márka legnagyobb piacán, Kínában 15,4 százalékos növekedéssel kezdte az évet az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Január hónapban itt több, mint 300 000 autót vehettek át a márka ügyfelei. „Ez nem csupán egy örömteli esemény, de egyben a Volkswagen márka történetének legjobb egy hónapra eső eredménye Kínában.” – kommentálta Stackmann. Ez a növekedés hatással volt az egész ázsiai és csendes óceáni térségre, ahol összesen több, mint 320 000 kiszállítást teljesített januárban a márka.