Lexus UX
Sok vásárló számára az UX vélhetően nem csak az első Lexust, de az első luxusautót is jelenti majd. Az UX típusnév a tervezőcsapatot is irányító koncepció alapján született, összefoglalva a jármű küldetését: Urban + X-over (városi + crossover) = UX.
Az UX az első Lexus, amely a márka vadonatúj, Global Architecture – Compact (GA-C) platformjára épül. A könnyű és rendkívül merev szerkezet, az extrém alacsony súlypont, valamint a magas szintű rugózási komfort egyedülálló kezelhetőséggel és menetkényelemmel ruházza fel, miközben kiemelkedő vezetési élményt is nyújt. A kocsi fő vetélytársai: Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA, Volvo XC40 és Jaguar E-Pace.
Az UX két változatban lesz elérhető: az UX 250h meghajtásáról olyan negyedik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtáslánc gondoskodik (az elektromos motort egy kiváló hatásfokú 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorral kombinálva), amit kifejezetten erre a platformra terveztek, míg az UX 200 szintén 2,0 literes benzinmotorral fut, a legújabb Direct-Shift fokozatmentes automata sebességváltóval (CVT).
A már régóta sikeres CT ferdehátúval együtt az UX a belépőt jelenti a Lexus világába, és kulcsfontosságú szerepet játszik abban is, hogy a vállalat 2020-ra elérje célját: az évi több mint 100.000 autó értékesítését Európában.