törésteszt
Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet maximálisra értékelte mindkét autó biztonságát, az eredménybe nem csak a karosszéria ütközésvédelmi rendszereit, hanem a vezetéstámogató rendszerek működése is beleszámított.
Mercedes-Benz E-osztály 95 százalékot kapott felnőtt utasvédelemre, az egyedüli gyengesége a hátsó utasok mellkasának védelme teljes átfedéses frontális ütközésnél, erre ugyanis csak közepes értékelést kapott a német autó. Gyerekvédelemre is igen jó, 90 százalékos értékelést kapott a Mercedes, a gyalogosvédelemre pedig 77 százalékot. Utóbbi azért nem lett jobb, mert a motorháztető első éle, és a két A-oszlop elég keménynek bizonyult. Az asszisztens rendszerire 62 százalékot kapott a Mercedes, amire magyarázat lehet, hogy a fejlett vezetéstámogató rendszerek nagy része feláras extra, szinte csak a vészfékező asszisztens jár alapáron.
Az új Peugeot 3008 szintén kiváló eredményt ért el, alig maradt el a kétszer annyiba kerülő Mercedestől. A francia szabadidő-autó 86 százalékot kapott a felnőtt utasok védelmére, csak a vezető mellkasa van az átlagosnál nagyobb veszélyben frontális ütközés során. A gyermek utasok védelmére kapott 85 százalék szintén jó érték. Gyalogosvédelemre 67 százalékot kapott, mert a szélvédő környéke nem védi a gyalogosokat eléggé egy esetleges gázoláskor. A vezetéstámogató rendszerekre azért kapott csak 58 százalékot az autó, mert a fékasszisztens nem része a szériafelszereltségnek. Felárért ehhez az autóhoz is kapható szinte minden az aktív holttér-figyelőtől a dugóban is működő radaros tempomatig.