Shell Eco-marathon Europe
A különleges innovációs verseny azonban még nem ért véget, a vasárnap még minden résztvevőnek új esélyt tartogat, így akár új rekordok is születhetnek a különleges városi versenypályán Rotterdamban. Ma a tavaly kategóriájában második helyezést elérő Kecskeméti Főiskola GAMF csapata 1883 kilométer/literes fogyasztást produkált, míg a szintén kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai a mérések alapján 307 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával.
„Nagyon sok munkánk van az idei, teljesen új autóban. A diákok megfeszítve dolgoztak az utóbbi napokban, ezért a mai eredményért. Holnap ismét nekivágunk a pályának, reméljük, tovább tudjuk növelni a megtett kilométerek számát” nyilatkozta Mészáros Károly, az egyetlen magyar középiskolás csapat vezetője.
Az Óbudai Egyetem csapata prototípus benzines járművével 434 km/literes fogyasztást ért el, és a diákok teljes erőbedobással készülnek a holnapi, végső megmérettetésre.
A pécsi Pollack Eco Team pedig 112 kilométert teljesített 1 kWh-nyi energiával hidrogéncellás autójukkal.
Az egyetlen városi koncepció kategóriában induló SZEnergy csapat már első mért eredményével 40 kilométert javított a tavalyi Shell Eco-marathonon elért eredményén, hiszen a délelőtti futamon 173 kilométert tett meg a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járműve, amelyet a nap végén tett második kísérletük során 1 kilométerrel javítottak.