Shell Eco-marathon Europe

Jól szerepeltek a magyarok a Shell Eco-marathon utolsó előtti napján

2014.05.18.

Mind az öt magyar diákcsapat érvényes eredménnyel zárta a rotterdami üzemanyag-hatékonysági verseny szombati napját.

A különleges innovációs verseny azonban még nem ért véget, a vasárnap még minden résztvevőnek új esélyt tartogat, így akár új rekordok is születhetnek a különleges városi versenypályán Rotterdamban. Ma a tavaly kategóriájában második helyezést elérő Kecskeméti Főiskola GAMF csapata 1883 kilométer/literes fogyasztást produkált, míg a szintén kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai a mérések alapján 307 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával.

„Nagyon sok munkánk van az idei, teljesen új autóban. A diákok megfeszítve dolgoztak az utóbbi napokban, ezért a mai eredményért. Holnap ismét nekivágunk a pályának, reméljük, tovább tudjuk növelni a megtett kilométerek számát” nyilatkozta Mészáros Károly, az egyetlen magyar középiskolás csapat vezetője.

Az Óbudai Egyetem csapata prototípus benzines járművével 434 km/literes fogyasztást ért el, és a diákok teljes erőbedobással készülnek a holnapi, végső megmérettetésre.

A pécsi Pollack Eco Team pedig 112 kilométert teljesített 1 kWh-nyi energiával hidrogéncellás autójukkal.

Az egyetlen városi koncepció kategóriában induló SZEnergy csapat már első mért eredményével 40 kilométert javított a tavalyi Shell Eco-marathonon elért eredményén, hiszen a délelőtti futamon 173 kilométert tett meg a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járműve, amelyet a nap végén tett második kísérletük során 1 kilométerrel javítottak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.14
Minden korábbinál több autópálya-matricát vásároltak a közlekedők a tavalyi évre – tudatta a....
2025.01.14
A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális....
2025.01.14
A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt, 13,5 százalékos abszolút növekedést elérve,....
2025.01.14
A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot állított fel azzal, hogy a vállalat 2024-ben 763 389....
2025.01.14
Egymást érik a karambolok az M0-son. ..
2025.01.14
Még Luca de Meo szerint sem racionális döntés rengeteg pénzt fektetni az A110 EV-be, de szükséges a....
2025.01.13
Juttassuk szóhoz a gyengébb nemhez tartozó oldalkocsis utast.   ..
2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....