Forma 1

Jenson Button nem kér a harmadik autókból

2015.10.08.

Jenson Button nem kér a harmadik autókból, sem pedig abból, hogy egyes csapatok így kínáljanak lehetőséget fiatal versenyzőknek a rutinszerzésre. Az ötletet ismét elővevő Toto Wolff mindeközben kijelentette, az F1 a Red Bull elvesztését is túlélné

Ha a Red Bull megy, jönnek a harmadik autók? Toto Wolff nemrég kijelentette, nem látna kivetnivalót abban, ha a két istálló kiesésével egyes élcsapatok egy plusz autó bevetésével töltenék fel a mezőnyt. Bár az F1-ben láttunk már kettőnél több versenygépet futtató csapatokat, Jenson Button reméli, nem jut el idáig a helyzet.

„Ha be kell vezetniük, hát be kell vezetniük. Minden élcsapat, amely képes harmadik autót futtatni, elő fog állni vele, de bízom benne, hogy nem így történik. Reméljük, hogy teljes lesz a mezőny 2016-ban” – nyilatkozta 2009 bajnoka az Autosportnak.

Wolff arról is beszélt, hogy ha bevetnék a harmadik autókat, azokban fiatal versenyzőknek, feltörekvő tehetségeknek biztosítanának lehetőséget a tapasztalatszerzésre. Buttonnak ez az irány sem tetszik. „Nem a Forma–1 a fiatal versenyzőké, erre ott vannak más kategóriák. A harmadik autókat csak akkor kellene bevezetni, ha szükség lenne rájuk ahhoz, hogy teljes legyen a létszám” – jelentette ki.

A harmadik autók ötletét pártoló Wolff mindeközben ismét hangsúlyozta, szeretnék, ha a Red Bull az F1-ben maradna, ugyanakkor azt is elárulta, cseppet sem félti a sportágat az osztrák cég elvesztésétől. „Jelen körülmények között fontos lenne minden csapatot megtartani, de azt már láthattuk, hogy az istállók jönnek és mennek. Nem állítom, hogy a Red Bull nem különbözik a többiektől, hiszen egy remek márka. De pár évvel ezelőtt tizennyolc hónap alatt veszítettük el a Toyotát, a Hondát és a BMW-t. Mindhárman kiváló konstruktőrök, de az F1 ezt is túlélte. Jelenleg tehát mindent meg kell tenni a csapatok megtartásáért. De ha nem sikerül, akkor is túl fogjuk élni” – magyarázta a Mercedes sportigazgatója.

Végül pedig kiemelte, nem gondolná, hogy csapata nyomasztó dominanciája eredményezte volna a jelenlegi helyzetet. „Az F1-ben voltak időszakok, amikor csak egyetlen motorgyártó volt sikeres, és voltak évek, amikor sokkal több. Elég csak megnézni a 2010 óta eltelt időszakot: a Renault négy bajnokságot nyert egymás után, előtte éveken át ugyanez volt a helyzet. Jelenleg a Ferrari és a Mercedes a legversenyképesebb, nagyjából egy szinten állnak, de a Renault remek emberekkel és komoly tapasztalattal rendelkezik. Adjunk nekik elég időt, és a megfelelő háttérrel képesek lesznek jó motort gyártani. És afelől sincs kétségem, hogy a Honda erős lesz. Azonban egy dolgot nem lehet megvenni az F1-ben: az időt. Féken kell tehát tartanod az elvárásokat, és a megfelelő célokat kell kitűznöd magad elé” – fogalmazott Wolff.

( forrás:telespot.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....