zalaegerszegi tesztpálya

Járműipari mérnökhallgatók versenye Zalaegerszegen

2018.07.22.

Járműipari mérnökhallgatók nemzetközi versenyének ad otthont Zalaegerszeg, a Formula Student East rendezvényén 19 ország képviselteti magát 60 csapattal és 1800 résztvevővel - vezető nélküli formula versenyautókat is bemutatnak.

A mintegy 42 milliárd forintos beruházással épülő ZalaZone járműipari tesztpályán vasárnapig tartó hallgatói konstrukciós verseny szombati sajtótájékoztatóján György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkára azt mondta: a létesítmény a hazai és külföldi tehetségek vonzását is szolgálja.

Megfogalmazása szerint a magyar gazdaságfejlesztési stratégia célja, hogy minél több vállalkozás és tehetség érezze otthon magát Magyarországon, sőt vonzó legyen a környezet a külföldi tehetségek számára. A zalaegerszegi tesztpályával és a mostanihoz hasonló versenyekkel szeretnénk elérni, hogy itt legyen a világ egyik fontos járműipari fejlesztőközpontja.

Vigh László a tesztpálya miniszteri biztosa arról beszélt, hogy a "járműipar Szilícium-völgyét" építhetjük fel Zalaegerszegen. Az egy éve kezdődött építkezés jelenleg 35-40 százalékos készültségben van, az ősszel már egy német cég lesz az első, amelyik tesztelni fogja a járműveit. A 250 hektáron épülő tesztpályán egy smart city zóna is épül, de a kétszer kétsávos 76-os gyorsforgalmi út is csatlakozik ehhez egyedülálló technológiai fejlesztésekkel.

A tesztpálya várhatóan 2020-ra készül el, Zalaegerszeg jelenleg mintegy 4 milliárd forintos éves iparűzésiadó-bevétele várhatóan megduplázódik, vagy akár meg is háromszorozódik - jelezte a miniszteri biztos. Háry András, a ZalaZone járműipari tesztpálya ügyvezetője hangsúlyozta: a pálya specialitása, hogy önvezető járművek tesztelését is lehetővé teszi. A mostani mérnökverseny már azon a 300 méter átmérőjű dinamikus körpályán zajlik, amely első elemként készült el - jegyezte meg.

Ludwig Vollrath, a Formula Student mozgalom nemzetközi vezetője a Zalaegerszegen zajló mérnökverseny kapcsán említést tett arról, hogy világszerte majdnem 700 csapat vesz részt a mozgalomban. A belsőégésű motorral vagy elektromos meghajtással működő, illetve a vezető nélküli kategóriákban az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Japánban, Dél-Koreában és Európában rendeznek versenyeket, de az igazi innováció Európában és Kínában zajlik. A zalaegerszegi pálya ezért is számít kiváló központi helyszínnek a világban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....